گزارش و تحلیل

حقیقت و زمان

© REUTERS / Dado Ruvicحقیقت و زمان
حقیقت و زمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر مارکین، نماینده رسمی کمیته تحقیق و تفحص روسیه، اعلام کرد که بررسی مجدد بقایای اجساد نیکلای دوم، آخرین امپراتور روسیه و بستگان نزدیک او، اصالت آنها را تایید خواهد کرد.

از طرف دیگر، ولادیمیر لِگویدا، رئیس اداره اطلاعات اسقفی مسکو، و پدر تیخُن- از اسقفات یِگوروفسک، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام داشتند که کلیسای ارتدکس روسیه علاقمند به یافتن حقیقت در مورد بقایای اجساد تزار و خانواده اوست.
ولادیمیر لِگویدا با تاکید بر این که کلیسا بیش از هر کسی علاقه مند به یافتن حقیقت در روند بررسی بقایای اجساد تزارها است از همه خواست تا برای تکمیل شناسایی و تشخیص هویت آنها، از هیچ چارچوب زمانی استفاده نشود. وی می گوید "مسئله اصلی برای کلیسا این است که آیا می تواند بقایای اجساد تزارها، و در نتیجه مقدس شمردن آنها را به رسمیت بشمارد یا خیر! بنابراین ما باید هرگونه شک و شبهه ای را در این مورد از بین ببریم". بنا به گفته وی فعلا در مورد مطالعه بقایای اجساد، تنها "نوک قله کوه یخی را لمس" کرده ایم. اما ما باید "کل این کوه یخی را مورد بررسی" قرار دهیم. لگویدا در ادامه توضیح داد که "موضوع شناسایی بقایای اجساد، پیچیده ترین مسئله است که نیاز به مطالعات جامع ژنتیکی دارد ". اما فقط داشتن نتایج آزمایشات ژنتیکی برای نتیجه گیریِ قطعی، کافی نیست، چرا که بررسی و مطالعات تاریخی نیز نقش مهمی را باید ایفا کند.
بنیامین آلکسیف، مورخ و آکادمیسین آکادمی علوم روسیه می گوید که هنوز در این زمینه مطالعات تاریخی صورت نپذیرفته و برای گذراندن آن اصرار دارد. او به خبرنگاران گفت: جزئیات بسیار جالبی از نحوه کاوشها برای یافتن بقایای اجساد خانواده تزارها، توسط یکی از کارمندان موسسه وی که تحت شرایط محرمانه، در این فرایند حضور داشت، دریافت کرده است که از بی صلاحیتی افراد شرکت کننده در آن حکایت داشته است. او به حقایق بسیار جالبی اشاره دارد، برای مثال، در بخشنامه سال 1970 اداره کل امور نشر و ادبیات شوروی آمده بود که هرگز نباید در خصوص حل شدن بقایای جسد نیکلای دوم در هیدروکلردریک اسید و ریختن آن به رودخانه ISET ، اشاره ای شود.
ولادیمیر لگویدا در ادامه می گوید "ما معتقدیم که باید به تمام تفاسیر و ادعا ها توجه کرد. سوالاتی برای مورخان باقی مانده است که برای آن هیچ پاسخ وجود دارد."
در اکتبر 2015، پاتریک کریل، رهبر مسیحیان ارتدکس روسیه و مسکو، از دولت روسیه خواست تا برای انجام تحقیقات ژنتیکی و مقایسه تطبیقی بقایای نیکلای دوم و پدرش، الکساندر سوم، اقدام کند. اسقف تیخن به خبرنگاران گفت که چگونه با دقت مکان و نحوه دفن الکساندر سوم مورد مطالعه قرار گرفته است. این مکان بصورت شبانه روزی تحت مشاهده دوربین های مداربسته قرار گرفته و حتما مدارک لازم به کمیته تحقیق و تفحص روسیه، منتقل خواهد شد. او به مخاطبان، اسلایدهایی را در مورد اولین نتایج بررسی ها، نشان داد. بر اساس آن ها می توان قضاوت کرد که تغییراتی بر روی درب تابوت مشاهده می شود، که بگونه ای نشان دهنده نبش قبر است. ممکن است که آخرین بار این آرمگاه در سال های 90 میلادی نبش قبر شده باشد. بدون شک، نتیجه تحقیقات پاسخ نهایی به این پرسش را که "چگونه، چه وقت و چرا قبر الکساندر سوم باز شده است؟" را خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала