داعشی ها دفاع از رقه را تقویت کرده و از خروج مردم از آنجا جلوگیری می کنند

© AP Photo / Militant Websiteداعشی ها دفاع از رقه را تقویت کرده و از خروج مردم از آنجا جلوگیری می کنند
داعشی ها دفاع از رقه را تقویت کرده و از خروج مردم از آنجا جلوگیری می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) در شرایط تشدید حملات هوایی ائتلاف ضد داعشی به شهر رقه، تکیه گاه اصلی این گروه در سوریه به دنبال عملیات تروریستی 13 نوامبر در پاریس، امکانات دفاعی این شهر را برای جلوگیری از حملات احتمالی آنجا به تقویت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری"آسوشیتدپرس" ، داعشی ها در محلات پرجمعیت رقه پنهان شده و به اهالی این شهر اجازه خروج از آنجا را نمی دهند.
به گفته ساکنان سابق شهر رقه که به ترکیه فرار کرده اند، همشهریان آن می ترسند بدون داشتن هیچونه ارتباطی با جهان خارج در این شهر بمانند.
گفته می شود داعشی ها تقویت امکانات دفاعی رقه را از اواخر اکتبر آغاز کرده اند. ممنوعیت خروج مردم از رقه باعث تشدید نگرانی ها به خاطر امکان استفاده داعش از سکنان این شهر به عنوان سپر زنده در نبردهای آتی شده است.
شبه نظامیان داعشی برای نجات جانشان از پایگاه های خود خارج شده و در خانه های اهالی خارج شده این شهر در محلات مسکونی مستقر می شوند.
گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشورهای اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала