گزارش و تحلیل

سفر راگوزین به ایران برای تدارک بازدید پوتین

© Sputnik / Alexander Kryazhevسفر راگوزین به ایران برای تدارک بازدید پوتین
سفر راگوزین به ایران برای تدارک بازدید پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازدید دو روزه دمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه از ایران ادامه دارد.

انتظار می‌رود که وی با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات ایران مذاکره کند. دمیتری راگوزین و سورنا ستاری دو رئیس کمیسیون عالی روسیه- ایران، نشست آنرا انجام خواهند داد. این کمیسیون در ماه اوت سال جاری هنگام برگزاری نمایشگاه فضاهوایی «ماکس — 2015» در مسکو برای شدت بخشیدن به همکاری‌های علمی- فنی و در رشته فناوری معاصر روسیه و ایران تشکیل شد

دمیتری راگوزین همراه با اعضای هیات رییسه کمیسیون نظامی- صنعتی و سران واحد ها و مراکز علمی مجتمع نظامی- صنعتی و نمایندگان بلندپایه نهاد فضایی «روس کاسموس» روسیه به ایران آمده. مسایل همکاری‌های فضایی نیز در ایران بررسی خواهند شد.

حسن هانی زاده سردبیر خبرگزاری مهر ایران سیاستشناس و کارشناس در امور خاور میانه در مصاحبه با خانم «مارینا الشعلان» خبرنگار «اسپوتنیک فارسی» در باره مذاکرات ایران چنین گفت:

 

به گفته این محقق دمیتری راگوزین در مذاکرات تهران به احتمال بسیار قوی به هماهنگی جزئیات قرارداد های روسیه — ایران خواهد پرداخت که اخیراً در بحث و بررسی وسیعی قرار دارند. حسن هانی زاده این گفت و گو ها را مذاکرات مقدماتی در آستانه بازدید ولادیمیر پوتین از ایران در آغاز هفته آینده دانسته گفت:

 

این بود اظهار نظر حسن هانی زاده سیاستشناس و کارشناس ایرانی در امور خاور میانه در باره دستور روز احتمالی مذاکرات دمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه در جریان بازدید دو روزه وی از ایران.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала