گفت‌وگوی تلفنی «حسن روحانی» با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه

© Sputnik / Alexei Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر گفت‌وگوی تلفنی «حسن روحانی» با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه
گفت‌وگوی تلفنی «حسن روحانی» با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهور ایران گفت: اینکه تروریست‌ها می‌کوشند خود را به اسلام نسبت دهند دروغ بزرگ است.


به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه، با تأکید بر اینکه تروریست‌ها با اقدامات خشونت‌آمیز خود قادر نخواهند بود، ملت‌ها و دولت‌ها را وادار به تسلیم کنند، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم در عرصه جهانی، خواستار ایجاد یک جبهه متحد است.
حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در این تماس تلفنی، با اشاره به حوادث تلخ تروریستی در پاریس و ضرورت یکپارچگی و تمرکز بر مبارزه با تروریسم، گفت: تروریست‌ها در برابر اراده همه ملت‌ها و دولت‌ها هرگز نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند.
رئیس‌جمهور با ابراز تسلیت مجدد ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت فرانسه، اظهارداشت: تروریست‌های داعش با دست زدن به این حمله بسیار تکان دهنده، وحشیانه و نفرت‌انگیز، نشان دادند که همه کشورها را به مبارزه طلبیده‌اند و یک اتحاد سراسری برای مبارزه با آنها ضروری است.
روحانی تأکید کرد: برای ریشه‌کنی تروریسم، باید طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مشترک از سوی همه کشورها انجام گیرد. باید منابع مالی، راههای دستیابی آنها به تسلیحات پیشرفته و مکان‌هایی که آموزش‌های نظامی می‌بینند، مسدود شده و از بین بروند.
رئیس‌جمهور با اشاره به شهادت 17 هزار ایرانی توسط تروریست‌ها در کشورمان تصریح کرد: تروریست‌ها نه تنها به ملت فرانسه بلکه به انسانیت حمله کردند و ما به عنوان ملتی که با آثار شوم تروریسم آشنا هستیم، اعلام می‌کنیم آماده انجام هر اقدامی علیه تروریستها در هر نقطه جهان هستیم.
روحانی با اشاره به اینکه حادثه تلخ تروریستی در پاریس، کشورها را برای اتخاذ موضعی واحد متحدتر ساخت، گفت: امیدوارم آن دسته از کشورهایی که تلاش می‌کردند با استفاده ابزاری از تروریسم منافع خود را پیش ببرند، متوجه خطرات چنین حرکتی برای جهان شده باشند.
رئیس‌جمهور تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی با فرانسه در روند مبارزه با تروریسم است.
روحانی با اشاره به اینکه یکی از اهداف تروریست‌های داعش ایجاد موج اسلام هراسی در جهان است، تصریح کرد: اسلام دین صلح است و با هرگونه اقدام تروریستی مخالف است و اینکه تروریست‌ها می‌کوشند خود را به اسلام نسبت دهند، دروغ بزرگ است.

رئیس‌جمهور ضرورت تقویت مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را مورد تأکید قرار داد و گفت: از بین بردن تروریست‌ها در سوریه و عراق باید اولویت نخست باشد و باید در این عرصه با یکدیگر مشورت و همکاری کنیم.
روحانی در ادامه به روابط دوستانه ایران و فرانسه اشاره کرد و گفت: تمدن و تاریخ روابط دو ملت بزرگ ایران و فرانسه، با صدای بلند به ما می گوید که باید روابط مشترک را در همه زمینه‌ها توسعه دهیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала