اکثر دستگاه‌های تله‌کابین توچال فرسوده هستند و احتمال خطر وجود دارد

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoاکثر دستگاه‌های تله‌کابین توچال فرسوده هستند و احتمال خطر وجود دارد
اکثر دستگاه‌های تله‌کابین توچال فرسوده هستند و احتمال خطر وجود دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به قدمت بیش از ۴۰ ساله تله‌کابین توچال، احتمال رخ دادن فاجعه به دلیل فرسودگی وسایل آن و عدم استانداردهای لازم وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از مهر، محمد حقانی، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در تذکرات پیش از دستور دویست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: نباید حضور شورایاری ها و دبیران آنها در جلسات شورای شهر جنبه نمایشی داشته باشد. این افراد باید بیایند و از مشکلات محله خود بگویند.
وی افزود: تله‌کابین توچال بیش از ۴۰ سال قدمت دارد که ۵ ایستگاه آن قبل از انقلاب توسط فرانسوی‌ها ساخته شد و ایستگاه ۵ تا ۷ آن نیز پس از انقلاب ساخته و به بهره‌برداری رسید.
حقانی ادامه داد: اکثر دستگاه‌های تله‌کابین توچال فرسوده هستند و احتمال خطر وجود دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۱۳ درصد تله‌کابین توچال مربوط به شهرداری تهران است، گفت: اردیبهشت سال گذشته اتفاقی در چرخ و فلک پارک ارم افتاد که ۳ دختر جوان زمین‌گیر شدند.
وی گفت: مردم دارند چوب سوء مدیریت ما را می‌خورند. نباید اجازه دهیم مشکلی به‌وجود بیاید و بعد به دنبال حل آن باشیم.
حقانی بیان داشت: مردم برای تهیه بلیت تله‌کابین بیش از یک ساعت و نیم در صف هستند. ایستگاه هفتم تله‌کابین توچال که پیست اسکی نیز دارد دچار مشکلاتی است که باید با تغییر مدیریت آن اصلاح شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در روز جمعه ۲۲ آبان با توجه به اینکه ظرفیت تله‌کابین توچال هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر است، ولی ۵ هزار بلیت به فروش رسید. مردم در ایستگاه ۵ با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند.
وی گفت: با توجه به اینکه تله‌کابین توچال بزرگ‌ترین ارتفاع را دارد و طول آن نیز در قاره آسیا دوم است، در صورتی که اتفاقی بیفتد، تبدیل به یک فاجعه بزرگ می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала