بشار الجعفری: عنان تروریسم از اختیار وهابیت خارج شده است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyبشار الجعفری: عنان تروریسم از اختیار وهابیت خارج شده است
بشار الجعفری: عنان تروریسم از اختیار وهابیت خارج شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد: بیشتر عاملان حملات تروریستی در دنیا از جمله پاریس در زمره هزاران اروپایی بودند که با عنوان جهادگر به سوریه اعزام شدند.

خبراگزاری اسپوتنیک به نقل از فارس، هماهنگی ایران، سوریه، عراق و روسیه امنیت را به بخش‌های بسیاری از سوریه بازگردانده است.
«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که سوریه آماده است با کسانی که نیت صادقانه دارند همکاری کند و به راه حل سیاسی برای بحران این کشور دست یابد که مردم سوریه در جریان یک گفت‌وگوی سوری-سوری و بدون مداخله خارجی آینده خود را رقم بزنند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از الجعفری گزارش داد، عنان تروریسم از اختیار وهابیت خارج شده است و با توحش تمام دمشق، بغداد، بیروت، سیدنی، بوستن، پاریس و سایر شهرها را هدف قرار می‌دهد.
وی درباره حوادث تروریستی در پاریس نیز گفت: «شدیدا اقدامات تروریستی در پاریس را محکوم می‌کنیم و به خانواده‌های قربانیان بی‌گناه تسلیت می‌گوییم».
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تصریح کرد، منطق صحیح حکم می‌کند که اقدامات تروریستی از خلأ ایجاد نشده و اتفاقی نیست، بلکه برآیند نادیده گرفتن اولویت مبارزه با تروریسم؛ عدم برخورد جدی با این موضع و سوء استفاده برخی دیگر از این مسئله به عنوان یک سلاح سیاسی برای اعمال فشار و باجخواهی از دولت سوریه است.
الجعفری همچنین تأکید کرد، اینکه تحریم‌های اقتصادی علیه ملت سوریه تصویب شود، تروریسم مورد حمایت قرار گیرد و در زمینه مبارزه با تروریسم با دولت سوریه هماهنگی نشود در واقع جنایتی علیه همه کشورهاست زیرا «ما در سوریه به نیابت از همه دنیا با پسماندهای تروریسم می‌جنگیم».
وی درباره عاملان حوادث تروریستی پاریس نیز گفت: «هر کس قصد دارد این حقیقت آشکار را مخدوش کند شریک گسترش و رشد تروریسم و در نتیجه شریک ضمنی تداوم کشتار بی‌گناهان است…همه باید به یاد داشته باشند که بیشتر عاملان حملات تروریستی در دنیا از جمله پاریس در زمره هزاران اروپایی بودند که تحت عنوان جهادگرا به سوریه اعزام شده بودند» و با فتاوا و دارایی‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شستشوی مغزی شده‌اند.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به آمادگی سوریه برای همکاری با طرف‌هایی که در مبارزه با تروریسم از خود جدیت نشان می‌دهند، تصریح کرد: «هماهنگی اطلاعاتی سوریه،ایران، عراق و روسیه در زمینه شکست گروه‌های تروریستی در چندین منطق نتایج عملی داشته» و سبب شده است که امنیت به مناطق زیادی در سوریه باز گردد و به تبع آن یک میلیون شهروند سوری به خانه‌های خود بازگردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала