فوتبال ایران قربانی سیاست آمریکایی شد

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر فوتبال ایران قربانی سیاست آمریکایی شد
فوتبال ایران قربانی سیاست آمریکایی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم گوام در چهارچوب مرحله ی انتخابی رقابت های جام جهانی 2018 در روسیه با قویترین ترکیب خود بازی نمی کند. دلایل آن ورزشی نیست بلکه سیاسی است.

این مسابقه هفدهم نوامبر در محدوده ی کشور جزیره ای که در بخش غربی اقیانوس آرام قرار دارد برگزار خواهد شد. قابل ذکر است که فدراسیون فوتبال گوام در فیفا جای دارد و این بدان معناست که حق دارد تیم ملی خود را برای حضور در رقابت های جام جهانی معرفی کند. در عین حال در ارتباط با قوانین بین المللی این سرزمین کوچک ، وضعیت سازمان ثبت نشده سرزمین آمریکا را دارد. یعنی در ساختار ایالات متحده جای نمی گیرد اما دارایی آن محسوب می شود. این درحالی است که ظرافت های جغرافیایی و سیاسی هیچ نقشی نداشته باشند اما وضعیت حول مسابقه ی گوام و ایران طوری شد که ممکن است درگیری بین المللی را به همراه داشته باشد.
ایرانیان می توانند تنها با ویزای آمریکا در پاسپورت خود به گوام سفر کنند. فوتبالیست ها هم استثنا نیستند. یک هفته تا آغاز مسابقه در رسانه های ایرانی خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه ویزای آمریکایی برخی از بازیکنان تیم ملی ایران رد شده است. حضور احسان حاج صفی، بازیکن تیم " روستوف" روسیه ، علیرضا حقیقی، سردار آزمون ، پژمان منتظری و سید جلال حسینی در بازی پیش رو در هاله ای از ابهام است. ضمنا وزارت امور خارجه پرواز مستقیم از تهران به گوام را ممنوع کرد و این ممنوعیت را جزء تحریم های علیه ایران نامید.
در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران تمامی تلاش خود را برای حل مسائل سازمانی به کار می گیرد.
رادیو اسپوتنیک سعی دارد در گفتگویی با مصطفی شوقی ، رئیس بخش ورزشی روزنامه ی ایرانی " همشهری" این اوضاع را بشکافد:

 

علی رغم تمامی دشواری ها ، مصطفی شوقی پیشنهاد می دهد که باید خوشبین بود. او می گوید:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала