ملاقات واعظی با رئیس کل بانک مرکزی روسیه

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر ملاقات واعظی با رئیس کل بانک مرکزی روسیه
ملاقات واعظی با رئیس کل بانک مرکزی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان که به منظور برگزاری دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در مسکو بسر می برد با خانم الویرا نابی اولینا رئیس کل بانک مرکزی روسیه دیدار کرد.

در این ملاقات که به منظور بررسی روابط دو کشور و رفع موانع و توسعه همکاریهای بانکی در مسیر توسعه روابط اقتصادی — تجاری فی مابین صورت گرفت، طرفین به تبادل دیدگاه ها و راهکارهای مورد نظر پرداختند.
احیای روابط کارگزاری بین دو کشور بویژه در شرایط رفع تحریم ها علیه کشورمان ، تاسیس بانک مشترک ایران و روسیه ، برطرف شدن موانع فعالیت کارآمد بانک های دو کشور و تسویه مبادلات تجاری به ارزهای ملی از مهمترین موضوعاتی بود که از سوی واعظی مطرح گردید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با اشاره به روابط حسنه دو کشور در زمینه های سیاسی ، توسعه همکاری های بانکی را بستر توسعه مناسبات تجاری ایران و روسیه ارزیابی کرده و خواستار مساعدت بانک مرکزی روسیه در جهت تحقق این هدف شد.
رئیس بانک مرکزی روسیه نیز با استقبال از توسعه همکاریهای تهران و مسکو ، آمادگی خود را برای همکاری اعلام داشت. وی پیشنهاد عضویت ایران در بانک توسعه اوراسیا ، اتصال سیستم های پرداخت الکترونیکی دو کشور و برقراری روابط کارگزاری بین بانک های ایران و روسیه را به عنوان مهمترین سرفصل های توسعه همکاریها مطرح نمود.
واعظی از رئیس بانک مرکزی روسیه به منظور دیدار از ایران دعوت بعمل آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала