اوباما تحریم ها علیه ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

© REUTERS / Jonathan Ernstاوباما تحریم ها علیه ایران را یک سال دیگر تمدید کرد
اوباما تحریم ها علیه ایران را یک سال دیگر تمدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با وجود توافق حاصله درباره محدود سازی برنامه هسته ای ایران بین تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی ( روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) ، تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری"ریانووستی"، در بیانیه اوباما گفته می شود: روابط ما با ایران فعلا عادی نشده استو به این دلیل من تصمیم گرفتم وضعیت اضطراری اعلان شده طبق فرمان 12170 در رابطه با ایران تمدید شود".
امریکا پس از حصول توافق هسته ای با ایران در ماه ژوئیه اعلام کرد تحریم ها علیه تهران به موازات اجرای اصول این توافق لغو خواهد شد اما تحریم ها علیه جمهوری اسلامی به خاطر اتهامات دیگر از جمله "حمایت از تروریسم" و اجرای برنامه موشکی را حفظ خواهد کرد.

سفر نتانیاهو به واشینگتن برای شکایت از ایران - اسپوتنیک ایران
سفر نتانیاهو به واشینگتن برای شکایت از ایران
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز 9 نوامبر برای بازدید رسمی وارد کاخ سفید شد و توافق هسته ای با ایران یکی از موضوعات اصلی در مذاکرات وی با اوباما بود. نتانیاهو این توافق را "اشتباه تاریخی" می داند.
تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی روز 14 ژوئیه در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به تصویب برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) منجر گردید که گفته می شود اجرای آن باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала