لاوروف: حصول توافق درباره فهرست گروه های تروریستی در سوریه لازم است

© Sputnik / Valeriy Melnikovلاوروف: حصول توافق درباره فهرست گروه های تروریستی در سوریه لازم است
لاوروف: حصول توافق درباره فهرست گروه های تروریستی در سوریه لازم است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه معتقد است حصول توافق درباره فهرست گروه های تروریستی در حال فعالیت در سوریه لازم است.

لاوروف ضمن صحبت درباره برنامه های خود در نشست قریب الوقوع وین درباره حل و فصل بحران سوریه گفت:" در درجه اول معتقدم که حصول توافق درباره فهرست گروه های تروریستی لازم است تا هیچکس در رابطه با گرایش این یا آن گروه تروریستی تردید یا تزلزل نداشته باشد".
وزیر امور خارجه روسیه افزود:" این نکته دارای اهمیت اصولی است چون همه قبول دارند که هنگام اعلام آتش بس به موازات آغاز روند سیاسی، این توافق درباره آتش بس سازمان های تروریستی را در بر نخواهد گرفت و این سازمان ها کمافی السابق هدف قانونی برای تمام کسانی خواهند بود که اسلحه به دست با خطر تروریسم در زمین مقابله خواهند کرد".
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از کشورهای سوریه و عراق را تحت اختیار خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала