گزارش و تحلیل

ویتالی موتکو: گزارش WADA به منابع غیر موثق استناد کرده است

© Sputnik / Yuriy StreletsМинистр спорта России Виталий Мутко
Министр спорта России Виталий Мутко - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ WADA قصد دارد به اتحادیه بین‌المللی دو و میدانی IAAF مراجعه کند و به آن توصیه بدهد که ورزشکاران روسیه از شرکت در کل مسابقات پیش رو از جمله در بازی‌های المپیک 2016 محروم شوند.

«ویتالی موتکو» وزیر ورزش روسیه بر آن است که رئیس کمیسیون ضمن دعوت کردن به برکناری دو و میدانی کاران فدراسیون روسیه از مسابقات از اختیارات خود فراتر رفته است.

ویتالی موتکو در مصاحبه با آر تی گفت:

«در حقیقت امر گزارش کمیسیون هست و عقیده آقای «پاوند» وجود دارد که به‌قدری از اختیارات خود فراتر رفته است».

وزیر ورزش روسیه معتقد است که روایت ارزیابی سیستم مبارزه با دوپینگ در روسیه از طرف «ریچارد پاوند» جنبه صرفاً سیاسی دارد.

«ویتالی موتکو» به خصلت مشکوک منابع ای که با استناد به آن‌ها  آن کمیسیون نتیجه‌گیری کرده  عطف توجه کرده گفت:

 «اگر شما گزارش را بگیرید خواهید دید که آن کمیسیون به یک تعداد منابع چک نشده  و  برخی حقایق تأیید نشده  استناد می کند. همه این‌ها گونه‌ای ساخته‌های فکری است و موضوع سر آن‌ها است.

وزیر ورزش یادآوری کرد که روسیه در 2006  کنوانسیون یونسکو در باره مبارزه با دوپینگ را به تصویب رساند.

WADA بر اساس نتیجه‌گیری های آن گزارش  خواستار آن شد که آزمایشگاه ضد دوپینگ مسکو مظنون به نابود سازی بیش از یک هزار و چهارصد آزمایش دوپینگ  از پروانه فعالیت خود محروم شود. وزیر ورزش روسیه در جواب یادآوری کرد که کار این آزمایشگاه زیر نظر ارگان های بین‌المللی جریان دارد. موتکو گفت:

«ما از سال 2009 تا کنون در طول 5 سال اخیر تحت رهبری کمیته بین‌المللی المپیک و WADA  کار های عظیمی جهت مبارزه با دوپینگ  انجام دادیم».

به گفته موتکو کارشناسان روسیه رقابت‌های بین‌المللی بزرگی مانند مسابقه قهرمانی دو و میدانی جهان و قهرمانی جهانی  ورزش های آبی  و بازی‌های جهانی المپیک و پارالمپیک را برگزار کردند. موتکو گفت:

«هر روز ورزشکاران ما مورد حدود 15 هزار آزمایش ضد دوپینگ قرار گرفته و حدود دو درصدشان بدون هیچ کمیسیون ها بوسیله سرویس های ضد دوپینگ روسیه تحریم می شوند. البته اتهامات کنونی پوچ و توخالی بوده زیرا در حال حاضر سرویس های ضد دوپینگ روسیه مستقل اند  اما  بطور عمودی تابع  WADA  می‌باشند و یاوه سرایی هایی که الان هست اصلاً بی‌پایه است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала