سیاست خارجی دولت انگلیس گرفتار بحران اعتماد

© Stefan Atamanسیاست خارجی دولت انگلیس گرفتار بحران اعتماد
سیاست خارجی دولت انگلیس گرفتار بحران اعتماد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعدادی از دیپلمات‌ها، افسران اطلاعاتی و اساتید دانشگاهی انگلیس در گزارشی نسبت به ایجاد بحران اعتماد در سیاست خارجی این کشور هشدار دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تسنیم، تعدادی از دیپلمات‌های ارشد و افسران اطلاعاتی پیشین انگلیسی به همراه برخی از اساتید متخصص در حوزه سیاست خارجی در گزارشی هشدار دادند که سیاست خارجی انگلیس دچار بحران اعتماد شده است، وضعیتی که باعث شده این کشور «در سوریه کنار زده شود، در اوکراین بی‌تأثیر شود، به موضوعات اروپایی بی‌تمایل باشد، و نسبت به ماجرای پناهجویان رویکردی نامساعد داشته باشد.»
در شرایطی که دیوید کامرون خود را آماده ارائه فهرست جامعی از تغییرات مدنظر دولت خود در مذاکرات با اتحادیه اروپا کرده است، نویسندگان این گزارش دولت این کشور را به بهبود روابط با اروپا فراخوانده است.
در این گزارش تحلیلی نوشته شده است: «داد و فریاد دائمی در مورد وضعیت رسمی رابطه ما با اتحادیه اروپا باعث محدودیت آن چیزی می‌شود که انگلیس عملا بتواند از طریق این روابط به دست آورد. با وجود بحث‌ها در مورد باقی‌ماندن، خروج، یا روابط نصفه و نیمه با اتحادیه اروپا، اما حقیقت این است که همکاری با اروپا مؤلفه‌ای ضروری برای تمامی حوزه‌های سیاستگذاری است».
در این گزارش عنوان شده است که بحران اعتماد ناشی از بحران هویت است، بحرانی که ناشی از این امر است که «نخست‌وزیران و وزرای خارجه یکی پس از دیگری از ورود به عرصه‌های عمده و مهم سیاست خارجی اجتناب کرده» و انگلیس را به صورت «منزوی و جدای از دیگران» رها کرده‌اند.
در گزارش آمده است: «جامعه دیپلماتیک انگلیس از اینکه سیاست خارجی این کشور فاقد یک هدف مشخص است، دچار میزان زیادی از اضطراب شده است، امری که به شکل‌گیری رویکردی در توزیع منابع آن هم بدون برخوردای از یک همبستگی راهبردی منجر می‌شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала