شهرستان های ساحلی در معرض خطر گرم شدن

© Fotolia / Chungkingشهرستان های ساحلی در معرض خطر گرم شدن
شهرستان های ساحلی در معرض خطر گرم شدن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کلان شهرهایی از قبیل شانگهای، بمبئی، نیویورک ممکن است به زودی زیر آبها بروند. مرکز تحقیقاتی «کلیمات سنترال» اخیرا گزارش راجع به گرم شدن تدریجی دمای هوای شهرهای ساحلی آماده کرده است.

طبق این گزارش، دو گزینه پیش رو داریم: 2 درجه افزایش دمای هوا و زیر آب رفتن 280 میلیون انسان و یا 4 درجه افزایش دما و روبرو شدن 600 میلیون انسان با یک فاجعه بزرگ. دمای حرارت کره زمین دو درجه سیلیسیوس افزایش پیدا می کند. در کنفرانس اخیر سازمان ملل در پاریس بهترین راه برای کند کردن این روند را کاهش گازهای گلخانه ای اعلام کردند. افزایش دمای هوا مشکلی بزرگ برای تمام جهان است. دانشمندان از روش هایی استفاده می کنند که اخیرا در مطالعات دانشمندان ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته است. این تجربه نشان داد که میامی و نیوآرلیان به زیر آب می روند.
در گزارش اخیر دانشمندان گفته شده که 145 میلیون نفر ساکن شهرهای چین و مناطق ساحلی این کشور در خطر قرار دارند. به گفته این دانشمندان، سطح آب دریاها تا 4،7 متر بالا می آید.
نتایج تحقیقات در مجلات علمی به چاپ خواهند رسید. اما در حال حاضر، دانشمندان اطمینان دارند که نتایج جدید باید در نشست موضوعی دمای هوای کره زمین در پاریس اعلام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала