گزارش و تحلیل

محقق: ولادیمیر پوتین لیاقت واکنش قاطعانه به موقعیت های بحرانی را نشان داد

© Sputnik / Michael KlimentyevПрезидент России Владимир Путин провел заседание Совета безопасности РФ
Президент России Владимир Путин провел заседание Совета безопасности РФ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته نشریه «فوربز» ولادیمیر پوتین برای سومین سال پباپی در راس فهرست بانفوذترین شخصیت‌های جهان قرار گرفته و قبل از وی باراک اوباما این سطر را در طول دو سال اشغال کرده بود. ولی اقامت در صدر این فهرست نشانه محبوبیت همگانی نیست.

سردبیر Executive Intelligence Review   «جفری استاینبرگ» در این خصوص به آر تی چنین گفت:

«گمان می‌کنم، نظر آمریکا به پوتین بطور مشخص عوض می شود. مثل اینکه در رفتار پرزیدنت اوباما و برخی مستشاران کلیدی وی نسبت به  رهبر روسیه خصومت و حتی حسادت دیده می شود. تنها پرزیدنت پوتین از همه سران جهانی ثابت کرد که توان دارد به موقعیت های بحرانی واکنش  سریع و قاطعی را نشان دهد. در حالیکه سران دیگر نتوانستند بحران ها را حل و فصل کنند و حتی آن‌ها را تحریک کردند».

در آمریکا ارزیابی رئیس جمهور روسیه اغلب منفی است. تصاویر جلد    نشریات متفاوت این ادعا را به ثبوت می رساند. ولی چگونگی حل مسایل بین‌المللی از طرف او سبب بروز علاقمندی واقعی به او می شود.

با این حال شخصیت پوتین نه تنها موضوع خبر ها شده بلکه در مرکز برنامه‌های سرگرم کننده نیز قرار می گیرد. «استیون کالبر» مجری محبوب تلویزیون سی بی اس آمریکا در این باره شوخی کنان گفت:

«من باز هم به روسیه اعتماد  نمدارم مخصوصاً در دوره ریاست ولادیمیر پوتین. زیرا او دیکتاتور بی رحم است که می‌خواهد آمریکا را نابود کند. آقای پوتین، خواهش می‌کنیم در برنامه ما شرکت کنید! سطح محبویت ما بالا خواهد رفت».

البته رئیس جمهور روسیه  اختلافات خود با آمریکا در مورد برخی مسایل سیاست جهانی را کتمان نمی‌کند و کارمندان آمریکا نیز به نوبه خود در باره عدم قبول اعمال رهبر روسیه صحبت می کنند. ولی کمتر کسی شک دارد که ولادیمیر پوتین در حوادث بین‌المللی و نحوه حل مسایل بسیار حاد سیاسی تأثیر می گذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала