ریازان دو قلو

© Sputnik / Vladimir Fedorchenko /  مراجعه به بانک تصاویر ریازان دو قلو
ریازان دو قلو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شمایل ها در زمان جنگ جهانی دوم مدافع کرملین ریازان بودند.

داستان شهر « ریازان» واقع در بخش اروپایی روسیه در ساحل رودخانه « اوب» غیر عادی است. این شهر در قرن 11 بنا شد و آن را « پریاسلاول» نامیدند. شهر دیگری — پایتخت امیرنشین ریازان را « ریازان» می نامیدند که در 50 کیلومتری جنوب « پریسالاول» قرار داشت. در سال 1237 میلادی مغول ها « ریازان» قدیمی را تار و مار کردند» شهر بزرگ، ثروتمند و زیبا به معنای واقعی کلمه با خاک یکسان شد. پس از آن « پریاسلاول» مرکز اداری جدید امیرنشین شد. بمرور زمان به یاد پایتخت قدیمی که توسط اشغالگران بیرحم نابود شد، آن را « ریازان» نامیدند.
هم اکنون پارک باستان شناسی به جای ریازان قدیمی ایجاد شده است. در آنجا، گنج سکه های طلا و نقره و زیورآلات پیدا می شود. باستان شناسان پایه های کلیسا و باقیمانده دیوارهای دژ و وسایل جنگی و سلاح های باستانی را پیدا کردند. قبر جمعی مدافعان شهر پیدا شد که در نبرد با مغول ها جان خود را از دست دادند. اهالی ریازان صلیب یادبود بر آن بنا کردند. در کلیسا هر روز دعای یادبود برای رزمندگان کشته شده روس خوانده می شود.
ریازان نو، « پریسلاول قدیم» نیز آزمایشات سختی از سر گذراند: حملات دشمنان، آتش سوزی و ویرانی. ساکنان پس از هر بلایی که بر سر شهر نازل می شد، آن را از نو می ساختند. آنها نمی خواستند آنجا را ترک کنند. زیرا زمینی حاصلخیز داشت و رودخانه پر از ماهی بود. شهر مزارع و باغ های میوه زیادی داشت. سیاحان خارجی از « فراوانی عسل ، گندم، جو و سیب های درشت مرغوب» ریازان متعجب می شدند. قیمت ارزان این محصولات باعث شگفتی خارجیان می شد.
شهر توسعه می یافت و ثروتمند می شد، تجارت رونق می گرفت. حاکمان ریازان از رقابت با امیران مسکو هراس بدل راه نمی دادند و سعی می کردند استقلال خود را حفظ کنند. اما مقابله دو قرنی به پیروزی مسکو انجامید: در سال 1521 میلادی امیرنشین ریازان وارد ترکیب دولت مرکزی روس شد.
طی قرون متمادی ریازان یک شهر مرزی بود، از اینرو به استحکامات آن توجه زیادی می شد. دیوارهای سنگ سفید دژ آن بارها در مقابل حملات دشمنان ایستادگی کرد. در حال حاضر، کرملین ریازان، یادبود معماری است که در فهرست میراث باارزش فرهنگی روسیه شامل شده است.
کلیسای « اوسپنکسی» ریازان مروارید اصلی معماری شهر است که اواخر قرن 17 توسط یعقوب بوخوستوف، روستایی ساده و معمار خودآموز ساخته شد. ساختمانی باشکوه به شکل جام به رنگ قرمز روشن که به 5 گنبد ختم می شود. ستون های سنگ سفید تزیین بخش دیوارها و پنجره هاست. آنها مزین به حکاکی نقش دار هستند. بدشورای می توان از جایگاه نقش دار طلایی شمایل چشم برداشت که یکی از زیباترین نوع در روسیه است.ارتفاع جایگاه شمایل که یک شاهکار بی نظیر است و توسط هنرمندان ریازان ساخته شده است ، 27 متر است.
چند شمایل در کلیسای « اوسپنسکی» ریازان» نگهداری می شود که برای پیروان ارتدکس اهمیت زیادی دارند. آنها را معجزه آسا می نامند و معتقدند که به خاطر وجود این شمایل ها، در زمان جنگ جهانی دوم حتی یک بمب دشمن بر محوطه کرملین نیفتاد.
ریازان یکی از زیباترین شهرهای روسیه نامیده می شود. گردش در محله های قدیمی شهر، تماشای تزیینات غنی خانه های اشراف زادگان و سکوت و آرامش حاکم بر صومعه لذت بخش است. منظره ساحلی فوق العاده زیباست که جای گردش زوج های عاشق ریازانی است. بر طبق سنت قدیمی، جوانان برای عکس گرفتن بر زمینه شهر زاد و بومی به آنجا می روند. به نظر می رسد ریازان باستانی در سکوت آنها را مورد عنایت قرار می دهد تا به سعادت برسند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала