خلبانان روسیه زبان روسی را در سوریه مد کرده اند

© Sputnik / RIA Novosti /  مراجعه به بانک تصاویر خلبانان روسیه زبان روسی را در سوریه مد کرده اند
خلبانان روسیه زبان روسی را در سوریه مد کرده اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امسال آزمایش شجاعانه ای در سوریه انجام می شود که در صورت موفقیت آن زبان روسی جزو دروس اجباری برای دانش آموزان خواهد شد چون در نتیجه حضور خلبانان روسی در بین دانش آموزان و دانشجویان سوریه از محبوبیت زیادی برخوردار شده است.

در نتیجه حضور خلبانان روسی که در حال مبارزه با تروریست ها در سوریه هستند، زبان روسی در بین دانش آموزان و دانشجویان این کشور از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. به گفته آموزگاران مدارس و استادان دانشگاه های سوریه، جوانان این کشور با وجود داشتن مشکلاتی در رابطه با تلفظ برخی از حروف روسی قصد دارند زبان روسی را فرا بگیرند تا بتوانند حداقل از خلبانان روسی به زبان روسی سپاسگذاری کرده و کلمه روسی "سپاسیبو" (متشکرم) را به آنها بگویند.
اکنون زبان انگلیسی، زبان خارجی اول در مدارس است و دانش آموزان از کلاس هشتم باید زبان خارجی دوم را انتخاب کنند که تا به حال زبان فرانسوی بود. این در رابطه با روابط سوریه با فرانسه و این نکته است که سوریه در نیمه اول قرن بیستم مستعمره فرانسه بود. حالا ممکن است زبان روسی جای زبان فرانسوی را بگیرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استان لاذقیه سوریه در مصاحبه با خبرگزاری"ریانووستی" اعلام کرد از ماه سپتامبر امسال 4500 دانش آموز در این استان بویژه در خود شهر لاذقیه و شهر جبله در نزدیکی پایگاه هوایی حمیمیم، محل استقرار هواپیما های روسیه ، زبان روسی را فرا می گیرند.
معلمان سوری می گویند افزایش علاقمندی دانش آموزان این کشور به زبان روسی در رابطه با استقرار نیروی هوایی روسیه در استان لاذقیه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала