ولادیمیر پوتین: رسانه‌های روسیه در خارج از کشور برای مقابله با تبلیغات یاری می رسانند

© Sputnik / Alexei DruzhininПрезидент России Владимир Путин
Президент России Владимир Путин - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین طی سخنانی در پنجمین کنگره جهانی هممیهنان تأکید کرد که فدراسیون روسیه باز هم به کمکرسانی به مطبوعات روسی زبان در خارج از کشور که تلاش می‌کنند پوشش خبری واقعگرا را بدهد و در مبارزه با تبلیغات یاری می‌رسانند کمک خواهد رساند.

 پوتین اظهار داشت:

«ما در آینده هم به رسانه‌های خبری روسی زبان کمک خواهیم کرد از جمله با استفاده از بنیاد همکاری با مطبوعات روسی زبان خارجی که سال گذشته بنیانگذاری شده بود.

پوتین خاطرنشان کرد که اکثریت مطلق این رسانه‌ها موضع بی غرضانه را حفظ کرده و تلاش می‌کنند در باره روسیه امروزی و تاریخ آن و در باره حوادث بسیار مهم سیاست خارجی خبر های بی غرضانه و صحیحی بدهند. وی سپس گفت:

«البته همه این‌ها به تحکیم حیثیت بین‌المللی و نفوذ کشور ما خدمت کرده و برای تخریب الگو ها و سوئ نظر های دوران گذشته و مقابله با کارزار های تبلیغاتی و کلیشه های متفاوت و برای پخش حقیقت در باره کشور ما مساعدت می کنند».

رئیس کشور ما اشاره کرد که حمایت همه جانبه از هممیهنان مثل سابق برای این کشور جزو برتری‌ها بوده و مقامات قصد دارند این کار را «کمتر بوروکراتیک» سازند. به گفته وی روسیه از منافع هممیهنان از جمله آن‌هایی که در سوریه و لیبی سکونت دارند دفاع خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین همچنین اشاره کرد که همانا این حمایت ها به انسجام جامعه روسیه هنگام بازپیوست کریمه به خاک روسیه مساعدت کرد.

رئیس جمهرو اعلام کرد که توسعه سیستم تخصیص یارانه ها برای حمایت از پروژه های فرهنگی- آموزشی در دست طرحریزی است. پوتین گفت:

«مسلما ما در آینده هم به تحکیم شعب آموزشگاه‌های ما در دیگر کشور ها مقدم بر همه در حوزه کشور های همسود مساعدت خواهیم کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала