دلسردی اروپا از آمریکا به خاطر سیاستش در ارتباط با روسیه

© AP Photo / Jacques BrinonФранцузский экс-президент Николя Саркози во время открытия предвыборной кампании во Франции
Французский экс-президент Николя Саркози во время открытия предвыборной кампании во Франции - اسپوتنیک ایران
اشتراک
Wall Street Journal می نویسد : در اروپا ، دلسردی از آمریکا و رئیس جمهورش باراک اوباما بیشتر می شود.

این روزنامه یادآوری می کند: سال های سال اروپا ، اوباما را به عنوان سمبل تعرض ناپذیر تغییرات مثبت در آمریکا تلقی می کرد. اما قول های رئیس جمهور آمریکا و از جمله مطلب " جسارت امید" در کتاب وی ، به نظر نامیسر بوده و اکنون سیاست مداران اروپایی و منتقدین گناه حوادث اتفاق افتاده در جهان را بر شانه های او می گذارند.

وال استریت ژورنال به عنوان مثال ، بیانیه رئیس اجلاس " گفتگوی پتربورگ" رونالد پوفالا را می آورد. روزنامه به نقل از این سیاست مدار می نویسد: " این کاری عاقلانه از جانب باراک اوباما نبود اینکه روسیه را تا سطح قدرت منطقه ای در ارتباط با درگیری اوکراین تنزل دهد. بر طبق مقاله ی وال استریت ژورنال ، پوفالا علنا در خصوص توانایی و احکام رئیس جمهور آمریکا ابراز شک و تردید نموده و به نقطه نظر روسیه ابراز اطمینان کرد.

رئیس جمهور سابق فرانسه نیکلای سارکوزی ارزیابی آلمانی را برداشته و تاکید کرد که در تمایز با اوباما او نقش جهانی روسیه را به رسمیت می شناسد. به عقیده ی نویسنده ی مقاله ی وال استریت ژورنال ، در شرایط کنونی علنا به رئیس جمهور آمریکا توهین می شود.

ضعف محبوبیت اوباما در آمادگی کشورهای ثروتمند اتحادیه ی اروپا برای رد کاهش حضور روسیه در تامین انرژی است. این روزنامه یادآوری می کند: شرکت هایی از اتریش ، فرانسه ، آلمان و هلند با " گازپروم" قرارداد بسته اند که ظرفیت خط لوله " جریان شمالی" را افزایش داده و اوکراین و لهستان را کنار بگذارند.

وال استریت  در ارتباط با رسانه های آلمانی خاطر نشان می کند، آنها سیاست آمریکا در خاور میانه را مسخره می کنند. Frankfurter Allgemeine Zeitung از " خطوط صورتی" اوباما می نویسد با اشاره به رد " خط قرمز" برای حمله به بشار اسد و Berlin's Tagesspiegel او را فردی می نامد که در خاور میانه دیگر از او نمی ترسند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала