شبکه موبایل نسل پنجم

© Fotolia / Marek Yuralaitsتلفن هوشمند
تلفن هوشمند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتقال داده ها با سرعت تا 19,1 گیگابایت در ثانیه ممکن خواهد شد

ساکنان  کره جنوبی  احتمالا  اولین کاربران جهان خواهند شد  که قادر خواهند بود از شبکه موبایل  نسل پنجم استفاده کنند.  به گزارش CNet، شرکت SK Telecom، بزرگترین  اوپراتور موبایل در کشور، این امکان را در اختیار  مشترکان  شبکه موبایل خواهد گذاشت.

هم اکنون  مطابق با  تحقیقات انجام شده کاربران  کره جنوبی  از سریع ترین  اینترنت در جهان برخوردارند.  جای تعجب نیست که  بزرگترین  اوپراتور موبایل  کشور  اعلام کرد که شاید  اولین اوپراتور  شبکه 5G در جهان شود.

 شرکت « SK Telecom»  انتقال داده ها در  شبکه  موبایل با سرعت تا 19,1 گیگابایت  در ثانیه را  نشان داد که تقریبا  1000 بار  سریعتر از  سرعت اینترنت 4G LTE (25 مگابیت) است که ساکنان کره جنوبی هم اکنون از آن استفاده می کنند.  چنین سرعتی  امکان دانلود  یک فیلم ویدئویی  به وزن 2 گیگا بایت   طی چند ثانیه را ممکن می سازد.

 راه اندازی آزمایشی این شبکه در سال 2017  امکان پذیر خواهد بود و  بهره برداری  تجاری آن  باید  تا سال 2020 میلادی آغاز شود.

اوپراتورهای کره جنوبی تنها  شرکت هایی نیستند  که برای  راه اندازی  شبکه  نسل پنجم آماده می شوند.  شرکت Verizon Wireless آمریکا  قصد دارد  شبکه  نسل پنجم را در سال آینده آزمایش کند و  بهره برداری تجاری آن برای  سال 2017 میلادی  در نظر گرفته شده است.  شرکت استرالیایی Telstra   در سال 2020 میلادی  شبکه نسل پنجم را به بهره برداری خواهد رساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала