توقف 2 محموله بزرگ از سلاح سبک و متوسط به مقصد کردستان عراق

© AP Photo / Jacob Silberbergتوقف 2 محموله بزرگ از سلاح سبک و متوسط به مقصد کردستان عراق
توقف 2 محموله بزرگ از سلاح سبک و متوسط به مقصد کردستان عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عراقی ها روز دوشنبه 2 فروند هواپیمای نیروهای ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا را که محموله بزرگی از سلاح سبک و متوسط به مقصد کردستان عراق حمل می کردند، در فرودگاه بین المللی بغداد، متوقف کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا، «حاکم الزاملی» رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در خصوص این موضوع به رسانه ها اعلام کرده که این 2 هواپیما یکی کانادایی و دیگری متعلق به کشور سوئد بوده اند که یکی از آنها از پایگاه نظامی از کویت و دیگری از پایگاه اینجرلیک ترکیه پرواز کرده بودند.
الزاملی این اقدام نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا را خطرناک توصیف کرد و نسبت به ادامه آن هشدار داد و از وزارت خارجه خواست هرچه سریعتر ضمن پیگیری ماجرا اقدامات فوری را برای جلوگیری از چنین اقداماتی بعمل آورد.
وی گفت که سفیر آمریکا تلاش داشته است که از راه های مختلف این سلاح را از بغداد عبور دهد.
گزارش ها حاکی است که این 2 هواپیما به پایگاه های خود بازگشته اند و به نظر می رسد دولت عراق محموله آن را مصادره نکرده باشد.
الزامی بر لزوم تلاش دولت عراق برای متوقف کردن این رفتارها از سوی ائتلاف آمریکایی تاکید کرد و در عین حال گفت که آنها به قوانین عراق اعتنا نمی کنند.
جزییات ماجرای کشف محموله سلاح در فرودگاه بغداد در حالی از سوی الزاملی در اختیار رسانه ها قرار گرفت که صبح امروز برخی رسانه های عراقی به نقل از منابعی ادعا کرده بودند که نیروهای امنیتی ، یک هواپیمای روسی حامل 40 تن سلاح را در فرودگاه بغداد متوقف کرده و ورود این سلاح ها را به داخل عراق ناکام گذاشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала