ورود سومین هیأت تجاری آلمانی‌ به ایران

© Flickr / David Rosenورود سومین هیأت تجاری آلمانی‌ به ایران
ورود سومین هیأت تجاری آلمانی‌ به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی چند ماه گذشته این سومین هیأت بزرگ تجاری آلمان است که برای رایزنی و سرمایه‌گذاری در صنعت ایران وارد کشور شده است و امروز نیز 100 شرکت صنعتی آلمانی در تهران با طرف‌های ایرانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از فارس: بعد از ظهر امروز سومین هیأت تجاری آلمانی‌ها شامل بیش از صد شرکت بزرگ صنعتی این کشور برای رایزنی با بخش خصوصی ایران به میزبانی اتاق بازرگانی تهران در هتل پارسیان آزادی گرد هم آمدند.
آلفرد گافال رئیس اتاق ایالت باواریای آلمان در این دیدار گفت: از 9 ماه پیش و پس از آنکه سخن از توافق با ایران به میان آمد تصمیم گرفتیم برای ورود بیشتر به بازار ایران رایزنی کنیم و در همین راستا دفتر اقتصاد و صنایع ایالت باواریا را در تهران افتتاح کردیم تا بتوانیم روابط تجاری محکم‌تری داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه قرار است این دفتر به برقراری ارتباط بین شرکت‌های ایرانی و آلمانی کمک کند، افزود: یک هیأت اقتصادی بزرگ بیش از صد عضو برجسته صنایع آلمان در این سفر به ایران آمده‌اند.
همچنین برترام بروشرات رئیس اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان گفت: این ایالت در جنوب آلمان دارای 522 میلیارد یورو درآمد ناخالص ملی داخلی است که 17 درصد از درآمد ناخالص ملی آلمان را تشکیل می‌دهد که این مسئله فقط با پیشرفت اقتصاد و صنعت محقق شده است.
وی بر این نکته تأکید کرد که شرکت‌هایی که در این هیأت تجاری به ایران سفر کرده‌اند شرکت‌های قدرتمند و ممتازی در عرصه صنعت و فناوری هستند که خود هر یک دارای ایده روز می‌باشند.
رئیس اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان اظهار امیدواری کرد تا شرکت‌های ‌آلمانی در این سفر بتوانند نتایج مطلوبی با ایران داشته باشند.
آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که از دیرباز روابط اقتصادی و صنعتی خوبی با ایران داشته و حتی در زمان تحریم ارتباط خود را با ایران تا حدی حفظ کرده است. حجم صادرات این کشور سالانه بالغ بر 1300 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала