گزارش و تحلیل

در تیم فوتسال زنان ایران مردها بازی نمی کنند

© Fotolia / steevy84توپ فوتبال روی چمن
توپ فوتبال روی چمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران برخی از فوتبالیست های مرد می خواهند جنسیت خود را تغییر دهند و در تیم زنان بازی کنند.

یوگنی کوزمین مربی تیم ملی زنان روسیه در پاسخ به سوالات مختلف خبرنگاران راجع به اعضای تیم ملی ایران گفت: «ما با زن ها بازی کردیم». وی در ادامه توضیح می دهد: «اولین بار نیست موضوع حضور احتمالی مردان در تیم ملی فوتبال زنان مطرح می شود. اما این قضیه در فوتبال روی چمن رخ داده است. ما ضمن صحبت با مسئولین فدراسیون فوتبال متوجه شدیم که در ایران برخی از فوتبالیست های مرد می خواهند جنسیت خود را تغییر دهند و در تیم زنان بازی کنند. اما در بازی فوتسال، دختران تیم ما اصلا شک نداشتند که طرف مقابل فقط دختران هستند. من شخصا می توانیم بگویم که با دختران بازی کردیم و رفتار آنها و ظاهرشان کاملا زنانه بود».

مسابقات دوستانه که روزهای 25 و 27 اکتبر با تعداد زیادی تماشاچی در تهران برگزار شد، با پیروزی تیم روسیه در روز اول و تیم ایران در روز دوم به پایان رسید. بازی اول نتیجه 4 بر 2 به نفع روس ها و بازی دوم 4 بر 0 به نفع ایران بود. کوزمین در ادامه می گوید: « بازی رضایت بخش بود. قطعا همه می خواهند برنده میدان باشند. اما ما برای اولین بار در بازی با ایران شکست خوردیم. به نظر من نباید زیاد ناراحت بشویم. اگرچه بازیکنان ما واقعا ناراحت شدند. در حال حاضر هم بازیکنان تیم ها و هم مربیان از اینکه همسطح شده ایم رضایت خاطر دارند و نتایج رقابت های ما کاملا جدی شده است. دختران ما بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و استیل بازی را تا آخر حفظ کردند. آنها این سبک بازی را دوست دارند. به همین خاطر من امیدوارم که این بازی نقطه شروع باشد. ما سعی داریم تعاملاتمان را بیشتر کنیم. ما از پیشرفت تیم حریفمان راضی هستیم».

بازی های دوستانه برای هر دو تیم مرحله ای کلیدی در آماده شدن برای بازی های قهرمانی گواتمالا بود. یوگنی کوزمین در ادامه توضیح می دهد: «طبیعی است که این بازی ها برای ما اهمیت دارند و بازیکنان تیم ایران واقعا قهرمان آسیا هستند. مسابقات دوستانه با تیم ایران تبدیل به یک سنت شده است. این بازی ها برای ترویج فوتسال زنان و آمادگی برای مسابقات جدی لازم هستند. هم اکنون ما شرکت در مسابقات قهرمانی 23-29 نوامبر گواتمالا را در دستور کار داریم. تیم ایران هم در این بازیها حضور خواهد داشت. نتایج قرعه کشی ها اعلام شده. ما در زیرگروه های مختلف هستیم. اما امیدواریم که مسابقات ما با هم تلاقی پیدا کنند. امیدوارم که دست کم در مرحله نیمه نهایی دو تیم ایران و روسیه با هم روبرو شوند».

تیم فوتسال روسیه این مرتبه بازی در شرایط غیرمعمول را تجربه کرده است. یوگنی کوزمین با اشاره به این موضوع می گوید: «دختران ما برای دومین بار با لباس فرم مخصوص ایران بازی کردند. اما آیا مردان در بین تماشاچیان فوتسال دختران خواهند بود. طبق قوانین ایران، مردان نباید بازی زنان بدون حجاب را تماشا کنند. شاید بازی در لباس های فرم ایرانی برای دختران ما چندان راحت نبود. اما میزبان از ما خواست که قوانین را رعایت کنیم و ما نیز طبیعتا از آن خودداری نکردیم. اما این قضیه اصلا روی نتیجه بازی تاثیری نداشت».

به زودی دو تیم ایران و روسیه در مقابل هم قرار خواهند گرفت. این مرتبه دختران روس بدون حجاب خواهند بود. یوگنی کوزمین در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک فارسی ابراز امیدواری کرد که تیم ها دست کم در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی در مقابل هم قرار بگیرند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала