سقوط هواپیمای مسافربری روسی با 224 سرنشین در صحرای سینا

© Photo / Sergey KustovAirbus A320 авиакомпании Metrojet
Airbus A320 авиакомпании Metrojet - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصر اعلام کرد که یک هواپیمای مسافربری روسی که حامل گردشگران بوده در مرکز صحرای سینا سقوط کرده است.

یک هواپیمای مسافربری ایرباس 321 روس در مرکز صحرای سینا در مصر سقوط کرده است.

شبکه خبری «اسکای نیوز»، گزارش داد که مقامات مصری عملیات جستجوی گسترده‌ای را برای کشف لاشه این هواپیما آغاز کرده؛ این هواپیما از فرودگاه شرم الشیخ مصر پرواز کرده بود و دقایقی بعد در منطقه «بئر بدا» در مرکز سینا دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

بر اساس این خبر این هواپیما 224 سرنشین داشته که به جز کادر پرواز همه سرنشینان آن گردشگر بوده‌اند و گروه‌های امداد و نجات مصری تلاش می‌کنند محل سقوط هواپیما را شناسایی کنند و عملیات امداد رسانی نجات یافتگان احتمالی را آغاز کنند؛ نخست وزیر مصر نیز ضمن تأیید این خبر سفر خود به استان اسماعیلیه را به منظور بررسی و پیگیری این حادثه لغو کرده است.

منطقه صحرای سینا که شاهد حضور گروهک‌های تروریستی وابسته به داعش است طی یک سال گذشته محل عملیات هوایی ارتش مصر بوده است.

یک مقام امنیتی مصری احتمال عملیات خرابکاری که منجر به سقوط هواپیما شده را بعید دانسته اما هنوز مشخص نیست که این هواپیما دچار اختلال فنی شده یا به وسیله گروهک‌های تروریستی مورد هدف قرار گرفته است.

با وجود اینکه خبرگزاری رویترز گزارش داده که این هواپیما پیش از سانحه حریم هوایی مصر را ترک کرده بوده؛ سازمان هواپیمایی روسیه نیز این خبر را تایید کرد و گفت که هواپیما از شرم الشیخ به مقصد سن‌پترزبورگ در حرکت بود که در آسمان سینا تماس با آن قطع شده است.

در طول 10 سال گذشته حادثه مشابهی در شرم الشیخ که مرکز گردشگری مصر است رخ نداده بوده و یک دهه پیش یک هواپیمای فرانسوی بعد از ترک شرم الشیخ در دریای سرخ سقوط کرده بود.

خبرنگار شبکه العربیه ضمن بعید دانستن هدف قرار گرفتن این هواپیما به وسیله موشک‌های زمینی اعلام کرده اختلال فنی یا وضعیت بد جوی که طی چند روز گذشته در مصر وجود داشته می‌تواند از سناریوهای احتمالی این سانحه باشد و با توجه به ارتفاع بالای هواپیما هنگام پرواز احتمال هدف قرار گرفتن آن به وسیله موشک‌های زمینی بعید است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала