همکاری و تبادل تجربیات بین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجالس ایران و روسیه

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر همکاری و تبادل تجربیات بین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجالس ایران و روسیه
همکاری و تبادل تجربیات بین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجالس ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، در دیدار روسای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجالس جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، دو طرف توسعه همکاری و تبادل تجربیات در حوزه آموزش و تحقیقات را مورد تاکید قرار دادند.

آقای ویاچسلاو نیکونوف رئیس کمیته آموزش دومای کشوری فدراسیون روسیه در این دیدار روابط روسیه با جمهوری اسلامی ایران را راهبردی خواند و تحولات مثبت در این مناسبات طی دو سال گذشته را مورد تحسین قرارداد. آقای نیکونوف با اشاره به مشترکات سیاسی و فرهنگی ایران و روسیه، چشم انداز همکاری دو کشور در عرصه های مختلف را روشن و امیدوار کننده ارزیابی کرد و حمایت دومای روسیه از توسعه هرچه بیشتر روابط دوجانبه را مورد تاکید قرارداد.
آقای دکتر محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به گسترش مناسبات ایران و روسیه در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی اظهار داشت مجلس شورای اسلامی از افزایش همکاری ها با روسیه حمایت می کند. رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی رایزنی مستمر دو کشور در تحولات سیاسی منطقه ای به ویژه در خاورمیانه و سوریه را در حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه مفید و موثر دانست و خواستار تعمیق مناسبات منطقه ای دو کشور شد. ایشان ضرورت شناسایی هرچه بیشتر فرصتهای علمی، آموزشی و گسترش همکاری های دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی ایران و روسیه را یادآوری و حمایت کمیسیون های آموزش مجالس دو کشور در این زمینه را مورد اشاره قرار داد. در این دیدار دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص همکاری های علمی، آموزشی جمهوری اسلامی ایران و روسیه، سفر روسای دانشگاههای برتر ایران به روسیه و برگزاری سمینار مشترک با دانشگاههای برتر روسیه را نقطه عطفی در همکاری های علمی و آموزشی دو کشور برشمرد و ابراز امیدواری نمود روابط در این بخش هرچه بیشتر تعمیق یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала