مصونیت سازی برجام در پرتو شروط قطعی رهبری است

© Flickr / Blondinrikard Fröbergمصونیت سازی برجام در پرتو شروط قطعی رهبری است
مصونیت سازی برجام در پرتو شروط قطعی رهبری است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، دادستان کل کشور گفت: مصونیت سازی برجام را در پرتو شروط قطعی رهبری می دانم و اگر توجه لازم به اجرای این شروط نشود صیانت لازم را نخواهیم داشت.

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی امروز — چهارشنبه — در سومین روز از چهارمین همایش ملی پدافند غیرعامل افزود: مصونیت برجام توجه به شروطی است که مقام معظم رهبری تعیین کرده است.
وی با بیان اینکه همه ظرفیت های کشور ما مورد تهدید دشمن است اظهار داشت: این طور نیست که فقط ظرفیت نظامی ما مورد تهدید واقع شود بلکه ظرفیت های اجتماعی،اقتصادی و دیگر حوزه ها که دارای ظرفیت رشد است نیز مورد تهدید دشمن قرار دارد.
وی ادامه داد: در واقع دشمن هر آنچه را که در کشورمان ظرفیت تلقی می شود برای خود تهدید می بیند.
دادستان کل کشور تصریح کرد: اگر می بینیم تا کنون در برخی از ظرفیت های کشور اتفاقی رخ نداده است دلیلش آن است که دشمن نتوانسته، نه آنکه نخواسته است.
رئیسی با طرح این سوال که چگونه بر توانمندی کشوربیفزاییم تا دشمن ناامید شود، گفت: اگر ما منفعل عمل کنیم دچار کاستی می شویم.
وی با تاکید بر اینکه امروز سازمان پدافند غیرعامل به تنهایی قادر نیست تا همه مسوولیت مصون سازی ها را در کشور به عنوان یک مسوولیت اجرایی بر عهده بگیرد، افزود:مسوولیت سازمان پدافند غیرعامل ظرفیت سازی، ایجاد حساسیت، پیگیری، برنامه ریزی و رصد همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سرمایه های ملی است.
دادستان کل کشور فعالیت حوزه های مختلف را در مبحث مصون سازی کشور در گرو پیش بینی و پیشتازی دانست و افزود: پدافند غیرعامل باید درمتن کار همه مدیران باشد و برخورد فعال در گرو آن است که ماموریت پدافند را یک اصل ببینند و بدانند تداوم مدیریت آنها در مصون سازی و پیش بینی های لازم است.
وی عمل کردن به بایدهای قانونی را نوعی مصون سازی خواند و گفت: فکر می کنیم امروز باید همه ظرفیت ها را درهمه صیانت ها به کار گرفت.
رئیسی اظهارداشت: توجه به اسناد بالادستی مصون سازی است و من مصون سازی برجام را توجه شروط مقام معظم رهبری می دانم.
وی همچنین با اشاره به صیانت از حقوق مردم و سرمایه های ملی تاکید کرد: مصون سازی سرمایه های کشور یکی از وظایف عمومی و از وظایف مدیران است تا از ظرفیت ها برای این امر بکار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: ساختمان ها، اسناد اطلاعات، ظرفیت های بانکی و بانک های اطلاعاتی گنجینه های ارزشمند یک ملت هستند که باید صیانت شوند.
رئیسی تصریح کرد: هر اقدامی پیش از انجام باید یک پیوستگی با پدافند غیرعامل داشته باشد وگرنه نمی توانیم مصونیت مسایل را تضمین کنیم.
دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنانش به دو آفت طبیعی و شرارت اشاره کرد و گفت: ما با دو گونه آفات طبیعی و شرور انسانی مواجه هستیم اما بیش از هراس از آفات طبیعی، از شرورت نفسانی باید بترسیم که از این گونه موارد، عناصری در نظام سلطه برای مقابله با کشوری مثل ایران وجود دارد.
رئیسی حضور ایران درتمام عرصه ها بین المللی را نشات گرفته از اندیشه استقلال طلبی است که درهمه جا وجود دارد و ما بدون حضور در یمن می توانیم اندیشه های عدالت خواهی انقلاب ایران را در آنجا ببینیم.
وی با اشاره به اینکه دشمن نمی خواهد ما توانمند باشیم افزود: اما ما باید با بومی سازی علم از این دستاوردها صیانت کنیم. ایجاد حساسیت و برانگیختن کردن حساسیت ها و پیگیری ها تا اجرای مصونیت سازی کاری است که باید صورت پذیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала