یادبود محققان بین المللی

© AFP 2023 / Alexander Nemenovوزارت امور خارجه روسیه
وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آدم وحشی توجهی به گذشته خود نمی کند.

آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه  روسیه انتشار  سری کتب  در باره محققان بین المللی  روسیه در دو جلد «  دنیای درخشان ناتالیا باژانووا» آغاز کرده است.

در کتابفروشی مشهور «  بیبلیو گلوبوس»  مسکو، معرفی  کتاب « دنیای درخشان  ناتالیا باژانووا» برگزار شد.  این کتاب به  خاطره ناتالیا باژانووا،   خاورشناس و کره شناس  اختصاص دارد.  قبل از آن، این کتاب در  آکادمی دیپلماتیک  وزارت امور خارجه روسیه معرفی شد و محققان مشهور خارجی و روسیه، دیپلمات ها ، از جمله پاک پو بیوک  سفیر فوق العاده و تام الاختیار کره جنوبی در  روسیه  و اولین رئیس جمهور  قرقیزستان، پروفسور دانشگاه دولتی مسکو به نام لومونوسف،  اصغر آقایف آکادمیسین  آکادمی علوم روسیه و بسیاری دیگر از شخصیت های معروف حضور داشتند.

کتاب دو جلدی «دنیای درخشان ناتالیا باژانووا»  که حاوی مقالات  خانم باژانووا، مکاتبات علمی وی و خاطرات همکاران  و دوستان در باره اوست  آغازگر اولین سری  کتب در باره محققان  بین المللی روسیه است.

یوگنی  باژانوف مبتکر این پروژه و  رئیس آکادمی دیپلماتیک  در باره آغاز انتشار این نوع کتب گفت: انگیزه ها زیادند. قبل از هر چیز  می خواستیم یادی از همکاران خود بکنیم.  وینستون چرچیل گفت  که فرق آدم متمدن از  وحشی  در آن است که او گذشته خود را  به  یاد دارد. آدم وحشی توجهی به  گذشته خود نمی کند. آرتیست ها، هنرمندان  و خوانندگان اغلب  یاد همکاران سابق خود را  زنده می کنند.  مقالاتی در باره آنها در روزنامه ها  به چاپ می رسد و در رادیو وتلویزیون  از آنها تعریف می شود.  آنها برای  کل جامعه  جالب هستند. شاید جذابیت محققان بین المللی در جامعه  تا این حد نباشد ، اما برای همکارانشان  حتما جالب خواهد بود.

انگیزه دوم  این است که ما  می خواهیم  ایده  و توصیه ها و  پیش بینی های آنها را به یاد آوریم ، زیرا  همه چیز در جهان  تکرار می شود و ایده های آنها می تواند  در رفع مشکلاتی که با آنها روبرو می شویم به ما کمک کنند.

از این سری برای  تبلیغ  علم  مناسبات بین الملل استفاده خواهد شد  تا اعتبار این علم  افزایش یابد  و  موضع آن در  صحنه بین المللی تحکیم یابد. شاید سری جدید کتب  بتواند  جوانان با استعداد را  به کار در این عرصه  دشوار جلب کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала