رئیس پنتاگون قول داد به حملات هوایی به داعش شدت ببخشد

© REUTERS / Yuri Gripasرئیس پنتاگون قول داد به حملات هوایی به داعش شدت ببخشد
رئیس پنتاگون قول داد به حملات هوایی به داعش شدت ببخشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه قول داد واشینگتن به حملات هوایی خود به مواضع گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) شدت ببخشد.

اشتون کارتر ضمن اعلام این مطلب افزود سخن بر سر افزایش تعداد هواپیماهای جنگی آمریکا و نیروهای ائتلاف بین المللی در عملیات بمباران مواضع داعش و همچنین بابا بردن شدت بمباران ها است.
وزیر دفاع ایالات متحده اعلام کرد نظامیان آمریکایی به روسیه اجازه نخواهند داد مانع عملیات ائتلاف بین المللی در سوریه شود.
اشتون کارتر در نشست گفت و شنود در مجلس سنای آمریکا گفت:" ما با روسیه همکاری نمی کنیم و به وی اجازه نخواهیم داد بر خط مشی ائتلاف تاثیر بگذارد".
روسیه از روز 30 سپتامبر بمباران دقیق مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد. در این عملیات از جنگنده های سوخوـ 25 و بمب افکن های سوخوـ 24 ام و سوخوـ34 و جنگنده های سوخوـ30 اس ام استفاده می شود.

آمریکا مخالف افزایش نفوذ روسیه در خاور میانه است - اسپوتنیک ایران
آمریکا مخالف افزایش نفوذ روسیه در خاور میانه است
 طبق آخرین اطلاعات نیروی هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات به صدها موضع و تاسیسات متعلق به تروریست ها از جمله مقرهای فرماندهی، اردوگاه های آموزشی و انبار های مهمات آنها ضربه وارد کرده است. علاوه بر این ناو های روسیه دردریای خزر 26 موشک به سوی مواضع داعش شلیک کرده اند که دقت این شلیک تا 5 متر بوده است. اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند.
هواپیماهای ائتلاف ضد داعشی به رهبری آمریکا نیز از سپتامبر سال 2014 مواضع این گروه تروریستی در عراق و سوریه را بمباران می کنند. این عملیات در عراق با اجازه دولت این کشور اما در سوریه بدون توافق با دمشق صورت می گیرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала