استفاده پنتاگون از سازمان خیریه مسیحی برای جاسوسی در کره شمالی

© Photo / David B. Gleasonاستفاده پنتاگون از سازمان خیریه مسیحی برای جاسوسی در کره شمالی
استفاده پنتاگون از سازمان خیریه مسیحی برای جاسوسی در کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان آمریکایی از یک سازمان خیریه مسیحی برای جاسوسی و رساندن وسایل جاسوسی به کره شمالی استفاده می کردند. سازمان The Intercept نتایج تحقیقات خود از جمله طرح تامین بودجه، مدیریت این سازمان و تفسیر های کارشناسان در اینباره را منتشر کرده است.

کی هیرامین، شخصیت شناخته شده در امور خیریه و موسسی سازمان خیریه HISG در مرکز توجه افشا گران قرار گرفته است. این سازمان طی سه ماه بیش از 1500 داوطلب را برای رفع پیامدهای توفان کاترینا بسیج کرد اما وقتی هیرامین در سال 2007 در حال دریافت جایزه از بوش ، رئیس جمهور وقت بود این واقعیت را پنهان می کرد که جاسوس پنتاگون بود و بودجه سازمان وی از طریق وزارت دفاع آمریکا تامین می شد.
اجرای برنامه مخفی پنتاگون از سال 2004 آغاز شده و اجرای آن از سوی دولت اوباما نیز ادامه دارد. آمریکا به دریافت اطلاعات درباره کره شمالی به ویژه اطلاعات مربوط به برنامه هسته ای این کشور علاقمند است اما کره شمالی یکی از دشوار ترین کشور ها برای جاسوسی است و به این دلیل امریکایی ها در این کار از سازمان خیریه مسیحی استفاده می کردند.
بر اساس اطلاعات منتشره غیر از کی هیرامین، چند مقام مسئول دیگر در سازمان خیریه مسیحی HISG از شرکت این سازمان در برنامه های وزارت دفاع آمریکا خبر داشتند و HISG میلیون ها دلار پول از پنتاگون دریافت کرده است. اکنون هیچکدام از مقامات مسئول HISG در اینباره هیچ توضیحی نداده اند اما در هرحال به نظر می رسد کارکنان معمولی سازمان خیریه مسیحی HISG از شرکت این سازمان در فعالیت جاسوسی خبر نداشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала