بلر با اعتراف خود می خواست به صدام حسین اعتبار بازگرداند

© Sputnik / Dmitry AstakhovПрезидент США Джордж Буш и премьер-министр Великобритании Тони Блэр после официальной фотосессии
Президент США Джордж Буш и премьер-министр Великобритании Тони Блэр после официальной фотосессии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز گروه بین المللی خبرگزاری فارسی طی یک یادداشتی به تحلیل چرایی اعتراف و عذرخواهی تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس پرداخت.

اعترافات بلر نخست وزیر سابق انگلیس در این برهه زمانی ،آنهم پس از 12 سال  و کشتار یک میلیون عراقی بیگناه و ویرانی زیرساخت های این کشور ، برای افکار عمومی جهان تعجب آور بوده و افکار عمومی مردم انگلیس و قاره اروپا در حالتی از بهت و حیرانی هستند که اعتراف و اذعان بلر در حال حاضر به چه علتی و چه سببی بوده است؟

تبانی احتمالی بلر و بوش قبل از حمله به عراق - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تبانی احتمالی بلر و بوش قبل از حمله به عراق

آقای بلر با اذعان به این اشتباه، آیا می تواند کشته ها را زنده کند، زخمی ها را شفا بخشد، آوارگان را به خانه و کاشانه شان بازگرداند، ویرانی ها را بازسازد؟ آیا دولت انگلیس مسئولیت اشتباه و خطای محاسباتی بلر(نخست وزیر) را  به عهده خواهد گرفت؟ مسئولیت اخلاقی و وجدانی ملت انگلیس در قبال ملت جنگ‌زده و بحران‌زده عراق و منطقه چه خواهد بود؟ اعتراف بلر به عنوان نخست وزیر به ارتکاب یک خطای استراتژیک به حجم یک میلیون کشته و یک کشور ویران، مسئولیت دولت انگلیس را جهت جبران این اشتباه و خطا، برجسته و نمایان می سازد و در این راستا  باز باید به انتظار نشست و دید چه زمانی شرکای غربی مستر بلر به ویژه جناب آقای بوش  به اشتباه خود و تجاوزگری خود علیه ملت عراق، اذعان خواهد کرد.

برخی از نخبگان عرب به ویژه رهبران و افسران بعثی عراق در پی این اعتراف ،اعلام داشته اند که بلر با این اقدام می خواسته اعتبار تاریخی به شخص صدام حسین بازگرداند.

قربانیان جنایات و جرایم دوران صدام حسین فاش ساخته اندکه اذعان مستر بلر در این زمان بخاطر این هدف بوده که صدام و رژیمش را از گناهان و مسئولیت اقدامات جنایتکارانه علیه دو ملت ایران و عراق، مبرا سازد و شخصیت او را منزه و پاک معرفی نماید.

غرب به ویژه انگلیس باید اذعان کند که در جنگ افروزی در جهان اسلام نقش آفرین بوده و در کاشتن تخم و بذر داعش و ایجاد فتنه های مذهبی، نقش و مسئولیتهای بسزایی داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала