تفاهم نامه ساخت نخستین بیمارستان هسته ای ایران

© AP Photo / Ebrahim NorooziМинистр иностранных дел Ирана Али Акбар Салехи
Министр иностранных дел Ирана Али Акбар Салехи - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک: تفاهم نامه ساخت نخستین بیمارستان هسته ای کشور امروز به امضای علی اکبر صالحی، سید حسن هاشمی و محمدباقر قالیباف رسید.

به گفته علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان حدود 250 میلیون یورو نیاز دارد که برای مثال هزینه تامین یکی از تجهیزات آن حدود 50 میلیون یورو است.

صالحی اظهار داشت: در این بیمارستان انواع شتاب دهنده ها و دستگاه هایی که به نحوی با پرتو داروها سر و کار دارند در یک محیط جمع می کنیم. با احداث این بیمارستان علاوه بر بخش های درمانی، تشخیصی و آموزشی در بعد تحقیقات نیز قدم های بلندی را برداشته می شود.

به گفته صالحی از دیگر اهداف ساخت این بیمارستان توریست درمانی می باشد. وی معتقد است به کارگیری تجهیزات این بیمارستان هم موضوع دیگری است که باید از حیث نیروی انسانی آمادگی لازم را برای بهره برداری از این تجهیزات خواهیم داشت. رییس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: منابع ریالی مورد نیاز این پروژه تضمین شده و در خصوص منابع ارزی مورد نیاز هم در سفرهای آقای روحانی با برخی کشورها هماهنگ شده تا این پروژه را فاینانس کنند که در صورت تحقق آن این پروژه تسریع می شود. اگر امروز کلنگ ساخت این بیمارستان بر زمین زده شود، احداث آن 48 ماه طول می کشد و امیدواریم ظرف 4 تا 5 سال آینده این بیمارستان به نتیجه برسد. علاوه بر این به کار گرفتن تجهیزات پیشرفته هم نیازمند متخصصین است و اداره دستگاه های عظیم هم نیاز به مهندسینی دارد که آموزش های لازم را دیده باشند.

صالحی افزود: امیدواریم ظرف امسال افرادی برای به کارگیری این دستگاه ها انتخاب شده و به شرکت های سازنده تجهیزات بفرستیم تا بتوانند آموزش های لازم در بکارگیری این تجهیزات را ببینند.

به گزارش سرویس سیاسی ایرنا: علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه ساخت بیمارستان فوق تخصصی هسته ای ولایت در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم این سند به زودی به امضای ایران و 1+5 برسد.

وی همچنین در خصوص بحث PMD اظهار داشت: درباره PMD با آژانس بین المللی انرژی اتمی نقشه راه داشتیم که طبق آن آژانس اقدامات خود را انجام داد و رضایتش را اعلام کرده و باید در 15 دسامبر گزارش خود را ارایه کند و پرونده ساختگی که مربوط به گذشته و حال موضوع هسته ای ایران است، برای همیشه بسته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала