لیست جدید دانشگاههای برتر اروپا و آسیا

© Fotolia / Pakhnyushchyyکتب روی میز
کتب روی میز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک: دکتر جعفر مهراد پایه گذار پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از نسخه جدید رتبه بندی QS درباره دانشگاه های اروپای جدید و آسیای مرکزی منتشر شده خبر داد.

در این ویرایش ۱۵۰ دانشگاه برتر معرفی شده که دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو در صدر جدول قرار دارد و دانشگاه نوووسیبرسک از فدراسیون روسیه نیز رتبه دوم را در اختیار دارد. دانشگاه چارلز از جمهوری چک از رتبه سوم برخوردار است. دانشگاه های تارتو از استونی ،دانشگاه دولتی سن پطرزبورگ، ورشو، دانشگاه جاگیه لونیان از لهستان، دانشگاه فنی چک در پراگ، دانشگاه ماساریک از جمهوری چک و انستیتو فیزیک و فناوری مسکو اختصاص به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

تعداد دانشگاه های روسیه در این رتبه بندی بیشتر و کلا در بین ۱۵۰ دانشگاه تعداد ۴۸ دانشگاه را در اختیار دارد.

دکتر جعفر مهراد در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: در این رتبه بندی ۵۰۰ دانشگاه شرکت کرده اند و کشور ترکیه در این رتبه بندی دارای رتبه ششم در بین ۲۰ دانشگاه برتر است. دانشگاه فنی خاورمیانه و دانشگاه بیل کنت در آنکارا مشترکا رتبه یازدهم و دانشگاه های سابانچی و کوچ به ترتیب دارای رتبه های ۱۴ و ۱۵ هستند. همچنین رتبه دانشگاه بوغازچی و دانشگاه استانبول به صورت مشترک ۱۷ است.

مهراد گفت: شاخص های این رتبه بندی شامل شهرت دانشگاه، اعتبار کارفرمایان، نسبت استاد به دانشجو، تعداد استادان با مدرک دکتری، نسبت مقالات به استادان، نسبت استنادات به مقالات اعضای هیات علمی، دانشجویان بین المللی و نفوذ وب است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала