لندن تقریبا گفتگوهای سیاسی خود را با مسکو قطع کرده

© Sputnik / Vladimir Pesnyaلندن تقریبا گفتگوهای سیاسی خود را با مسکو قطع کرده
لندن تقریبا گفتگوهای سیاسی خود را با مسکو قطع کرده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکساندر یاکوونکو سفیر روسیه در بریتانیا ضمن گفتگو با روزنامه تایمز اظهار کرد که بریتانیا به خاطر موضع گیری مسکو در قبال سوریه و اوکراین، عملا گفتگوهای سیاسی خود را با روسیه قطع کرده است.

وی در ادامه می گوید: «عملا هیچ تماس سیاسی بین دو کشور وجود ندارد. بریتانیا مناسبات خود را در سطوح عالی و بین رهبران یک مرتبه قطع کرد. هم اکنون همکاری های کشور تنها در حوزه فرهنگی تداوم دارد».
دیپلمات روس همچنین گفت که مناسبات دو کشور پس از دیدار وی با سایمون گس مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس در هفته گذشته بدتر شد.
یاکوونکو می گوید که هفته گذشته دفتر فارین از ارایه اطلاعات مربوط به محل استقرار نیروهای داعش در سوریه خودداری کرد. درخواست دوم یاکوونکو برای برقراری ارتباط با «ارتش آزادی سوریه» و مبارزه موثرتر با شبه نظامیان سازمان تروریستی «داعش» نیز با پاسخ منفی روبرو شد.
وی همچنین می گوید که به دلیل امتناع دولت بریتانیا از ارایه ویزا به دیپلمات های روس، تعداد کارکنان سفارتخانه را کاهش داده ایم.
یاکوونکو معتقد است که حزب محافظه کار بریتانیا «توری» در این مساله مقصر است و در مانیفست حزب نوشته شده که روسیه برای بریتانیا یک تهدید جدی در حد و اندازه داعش است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала