لاوروف و کری در گفتگوی تلفنی بحران سوریه را بررسی کردند

© AP Photo / Sergei Chuzavkovلاوروف و کری در گفتگوی تلفنی بحران سوریه را بررسی کردند
لاوروف و کری در گفتگوی تلفنی بحران سوریه را بررسی کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف و جان کری، وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا روز شنبه 24 اکتبر باهم تلفنی گفتگو کرده و مسائل مرتبط با بحران سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

این مطلب را وزارت امور خارجه روسیه گزارش داده است.

در اعلامیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: "روز شنبه 24 اکتبر سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفتگوی تلفنی داشتند. این گفتگو به ابتکار طرف آمریکا صورت گرفت. وزیران امور خارجه در این گفتگو به بحث در خصوص مساله سوریه با توجه به رایزنی های انجام شده در وین ادامه داده و بعضی مسائل مربوط به سازماندهی روند سیاسی در سوریه میان دولت و اپوزیسیون این کشور و تلاش های بین المللی لازم برای حمایت از این روند را مورد بررسی قرار دادند. در این گفتگو خاطر نشان شده که این تلاش ها باید با جلب کشورهای بزرگ منطقه و استفاده از نفوذ آنها به کار رود".

لازم به یاداوری است روسیه از 30 سپتامبر حملات هوایی دقیق به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. به گزارش وزارت دفاع روسیه، از آن زمان ده ها هدف از تاسیسات و تجهیزات جنگی این گروه تروریستی و تروریست های دیگر در سوریه هدف حمله قرار گرفته و منهدم شدند.

نشست چهارجانبه در خصوص سوریه با حضور سرگی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، عادل ال جبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی و فریدون سینرلی وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه در وین برگزار شد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала