وزارت خارجه روسیه: کانال های کمک رسانی به تروریست ها در سوریه مسدود شود

© Sputnik / Anton Denisovوزارت خارجه روسیه: کانال های کمک رسانی به تروریست ها در سوریه مسدود شود
وزارت خارجه روسیه: کانال های کمک رسانی به تروریست ها در سوریه مسدود شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه اعلام کرد گروه های تروریستی در سوریه کما فی السابق از خارج تجهیزات و نیروی تقویتی دریافت می کنند و اگر کمک به تروریست ها از خارجه قطع نشود، از بین بردن آنها دشوار خواهد شد.


خانم زاخاروا گفت: ما اطلاعاتی در اینباره در دست داریم که گروه های تروریستی کما فی السابق از خارج تجهیزات و نفر دریافت می کنند. این رویکرد خطرناکی است".
سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه افزود:"چنین واقعیاتی ما را وادار می کند دوباره به این مسئله فکر کنیم که طرفهای دخیل در رویدادهای سوریه تا چه حد در حل و فصل درگیری در سوریه ذینفع هستند و این هدف با کمک های مالی و فنی به گروه های مسلح ضد دولتی چه ارتباطی دارد".
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از کشورهای سوریه و عراق را تحت اختیار خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала