احیای قدرت نظامی روسیه

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovآماده سازی جنگنده « سو -34» برای پرواز
آماده سازی جنگنده « سو -34» برای پرواز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان آمریکایی سخت تحت تأثیر عملیات جنگی روسیه قرار دارند.

روزنامه  آمریکایی  « نیویورک تایمز»  امکانات رو به افزایش  ارتش روسیه  را مورد ارزیابی قرار می دهد.  « دو هفته بمباران هوایی به مواضع  «داعش»  در  سوریه   از طرف سرویس ویژه و  رهبری نظامی  کشورهای غربی  مورد ارزیابی قرار گرفت که نشانگر  تغییرات در  ارتش روسیه و انجام عملیات  در فراسوی  مرزهای  کشور و نمایش  تسلیحات تاکتیک و استراتژی جدید است ». به نوشته نشریه آمریکایی  طی دو هفته گذشته،  تعداد  ضربات هوایی هواپیما های  نیروی هوا — فضای  روسیه  به  مواضع شبه نظامیان به اندازه ضربات  هوایی ائتلاف  تحت رهبری آمریکا طی یک ماه  بوده است.

 در عملیات   نیروی هوایی روسیه هواپیماهایی شرکت دارند  که  قبلا در عملیات   نظامی شرکت  نداشتند از جمله جنگنده « سو —34» و سامانه موشکی  مستقر بر کشتی های  ناوگان خزر  روسیه  با شعاع  عمل بیش از  1400 کیلومتر  که به عقیده بعضی از  تحلیلگران  از امکانات هر نوع  سامانه مشابه  آمریکایی  فراتر می رود.

نشریه « نیویورک تامیز»  می نویسد  عملیات نظامی در سوریه «   این امکان را برای  شخصیت های رسمی و تحلیلگران فراهم ساخت تا  عمیق تر  به  ارتش  روسیه بنگرند  که  طی  یک چهارم قرن  از زمان فروپاشی اتحاد شوروی  به عنوان  یک نیروی  فرسوده  و ناچیز  مملو از  تکنیک آلات قدیمی  و تا خرخره  غرق در رشوه خواری  به نظر می رسید و  در فراسوی  مرزهای  کشور خود  هیچگونه خطری نداشت».

  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  گفت، عملیات سوریه می تواند  پیامی به آمریکا  و دیگر کشورهای غربی  باشد و  احیای قدرت نظامی  کشور پس از فروپاشی اتحاد شوروی را به نمایش می گذارد.

 نشریه « نیویورک تایمز» به مهارت عالی  و  آمادگی رزمی نظامیان روسیه  توجه می کند.  روسیه  نیروی اصلی خود را در پایگاه هوایی  نزدیک « لاتاکی»  مستقر کرده است و  طی 3 هفته  حدود 50 هواپیما  و بالگرد، تانک و  زره پوش ، موشک  و  سیستم توپخانه  را در آنجا مستقر و شرایطی برای سکونت  2000 نظامی  فراهم ساخت.

 ژنرال بن  هوجِس  فرمانده  نیروهای آمریکا در اروپا گفت: «  آنچه  باعث تعجب من می شود ، توانایی  آنها به  انتقال  سریع  منابع نظامی به   مسافتی دور  از مرزهای خود است».

 دیوید دِپتول  ژنرال  مستعفی که در برنامه ریزی  استفاده از نیروی  هوایی آمریکا در افغانستان و عراق شرکت داشت  گفت: نظامیان آمریکایی که  سخت تحت تأثیر  سرعت استقرار  هواپیماها و بالگردهای روسی در سوریه  و آغاز عملیات جنگی  قرار دارند،  اعلام می کنند  که روسیه فقط  بخشی از  امکانات نیروی هوایی خود با استفاده از آتشباری معمولی  و موشک های  مافوق دقیق را در این عملیات  بکار می گیرد. آشکار است که روس ها  از این  عملیات جنگی  درس های ضروری را برای  عملیات آینده یاد خواهند گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала