یک آبنبات، یک اتهام

© Sputnik / Kirill Kallinikovآبنبات
آبنبات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنجال « عملیات والس – آرزو» در برزیل .

به نوشته روزنامه Estado de S Paulo  در شبکه های اجتماعی برزیل  جنجالی در رابطه با پلیس فدرال  به پا شده است که در حال رسیدگی به  پرونده ای  بر علیه خدمتکاری است  که آبنباتی از روی میز مأمور پلیس  در ایالت « رورایما» در شمال برزیل  در مرز با  ونزوئلا- برداشت.

ماجرای آبنبات آگوستینو کاسکاردو ، بازرس  پلیس فدرال در ایالات « رورایما»  در شبکه های اجتماعی برزیل  را بشکل مضحکی « عملیات  والس — آرزو»  لقب زدند.   نام آبنبات  « والس آرزو» است. کاربران شبکه اجتماعی پیشنهاد می کنند برای  کاسکاردو « بیچاره» آبنبات جمع کنند.

ماجرا از چه قرار است؟

 خدمتکار 32 ساله  و مادر 4 فرزند  به دلیل خوردن یک آبنبات از  روی میز کارمند پلیس مورد بازرسی  پلیس فدرال  قرار گرفت. این اتفاق 30 ماه سپتامبر رخ داد.  دوربین مدار بسته  لحظه برداشتن آبنبات از روی میز مأمور پلیس در اداره  پلیس فدرال توسط خدمتکار را به ثبت رساند.

جورج  فراخه رئیس دفتر وکلای برزیل در « رورایما»  اطلاع داد  که خدمتکاری که از طرف  شرکت  « وائو ویستا» برای کار در پلیس فدرال  پیشنهاد شده بود، از این واقعه  ترسیده و شرمنده است.

این زن گفت که فقط یک آبنبات را از روی میز مأمور پلیس برداشت و خورد.

 وی گفت که اصلا قصد دزدی نداشته و  فکر نمی کرده  که پرونده ای  به خاطر چنین  چیز کوچکی بر علیه او تشکیل شود.

انجمن ملی نمایندگان  پلیس فدرال  برزیل  ایالت « رورایما»  اطلاع داد  که هیچگونه مجازات و تنبیهی  برای این زن مقرر نخواهد شد.

جورج  فراخه  که از این خدمتکار دفاع می کند خواستار  دریافت کپی  پرونده شد. وی گفت: در جواب به من گفتند که هیچگونه پرونده ای بر علیه او تشکیل نشده است.  قصد دارم دادخواست را به  دادستانی فدرال بفرستم تا  اسناد  مربوطه را در اختیار من بگذارند.  انجمن  وکلا  برزیل  نیاز به نوعی تأییدیه  رسمی دارد تا کار  در این رابطه را شروع کند».

وکیل  ارشد « رورایما»  با تفسیر  « عملیات  والس — آرزو»  که در شبکه های اجتماعی  زیاد در باره اش صحبت می شود  متذکر شد: « از زمانی که این قضیه آشکار شد  در شبکه های اجتماعی  بهمن بزرگی از اینگونه  خبرها جاری شد. این  یک برخورد تیپیک در بین  مردم است. آنها  چیزهای جدی را به باد مسخره می گیرند.  من خیلی نگران این قضیه هستم. پلیس فدرال — مبتکر  و افشاگر اصلی  بزرگترین شمای رشوه خواری در جهان — عملیات « کارواش» است.  به این سادگی نمی توان آن را در پرونده  آبنبات  گیر انداخت.  من نگران این موضوع هستم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала