اتوبوس علمی برای آشنایی دانشجویان و دانش آموزان با مباحث علمی

© Fotolia / Pakhnyushchyyکتب روی میز
کتب روی میز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پژوهشگاه رویان از آماده سازی اتوبوس علمی تا سه ماه آینده برای آشنایی دانشجویان و دانش آموزان با مباحث علمی خبر داد.

حمید گورابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر گفت: کشور ما نیازمند حرکت از آموزش های تئوری به آموزش های عملی است چراکه تئوری های مکرر فایده ندارد و در مدت زمان کوتاهی از یاد دانشجویان و دانش آموزانمان می روند.

وی با بیان اینکه کشوری قابل پیشرفت است که بتواند علوم را نهادینه کند، اظهار داشت: کشورهای پیشرفته مطالب تئوری کمتری به دانش آموزان در دوره های ابتدایی و دبیرستان یاد می دهند تا درک بیشتری از مسائل داشته باشند. همچنین در این کشورها همه علوم از جمله جغرافی، تاریخ، بیولوژی و… را در محل مربوطه یاد می گیرند.

گورابی اظهار داشت: زمانیکه علوم به صورت عملی آموزش داده شود، افراد نخبه می توانند بهتر مسیر پیشرفت خود را انتخاب کنند. این آموزش ها باید برای دبستانی تا دانشگاه ها در سطح ملی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه به همین دلیل در صدد هستیم تا اتوبوس علمی را آماده سازی کنیم، عنوان کرد: طی فعالیت هایی که داشته ایم توانستیم با کمک شهرداری قدم هایی برای راه اندازی اتوبوس علمی برداریم.

وی گفت: طراحی این اتوبوس ویژه را با اتوبوسی که شهرداری در اختیار ما قرار داده، آغاز کرده ایم.

به گفته رئیس پژوهشگاه رویان راه اندازی اتوبوس علمی در حال عملیاتی شدن است و امیدواریم که سه تا چهارماه آینده بتوانیم به واسطه این اتوبوس به صورت عملی برخی مباحث علمی همچون آزمایش سلول های بنیادی، آزمایش های بیولوژیکی، آزمایش های مولوکولی، استخراج «DNA» ازسلول و… را به دانشجویان و دانش آموزان آموزش دهیم.

گورابی اظهار داشت: قرار است این اتوبوس علمی را در قدم اول به درب مدارس دور افتاده تهران بفرستیم و بعد از آن برای شهرستان ها هم فکری کنیم.

وی گفت: برای آماده سازی این اتوبوس علمی از امکانات داخل کشور استفاده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала