هکری که ایمیل رئیس سیا را هک کرده، می خواهد به روسیه فرار کند

© AP Photoهکری که ایمیل رئیس سیا را هک کرده ، می خواهد به روسیه فرار کند
هکری که ایمیل رئیس سیا را هک کرده ، می خواهد به روسیه فرار کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس های اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی خبر مربوط به هک شدن پست الکترونیکی جان برنان، رئیس سازمان مرکزی اطلاعات این کشور (سیا) هستند که گویا توسط یک دانش آموز انجام شده است. این نوجوان تا به حال در مصاحبه هایی با چند رسانه بزرگ شرکت کرده است.

نوجوان هکر در مصاحبه با روزنامه "نیویورک پست" گفت هک کردن ایمیل رئیس سیا دشوار نبود و در آن اطلاعات پر ارزش و از جمله محرمانه ای کشف شده است. علاوه بر این، اطلاعات شخصی بیش از ده نفر از ماموران عالی رتبه سازمان اطلاعات آمریکا و همچنین اسناد مربوط به روش های بسیار خشن بازجویی از افراد مظنون در تروریسم در نامه های الکترونیکی رئیس سیا پیدا شده است.دانش آموز هکر گفت برای دسترسی به این اطلاعات فقط یک کار انجام داده و آن تلفن کردن به شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی و مطرح کردن درخواست تغییر رمز عبور بود و وی با این کار به ایمیل رئیس سیا و همچنین ایمیل جی جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا دسترسی پیدا کرد.
سخنگویان رسمی سرویس های اطلاعاتی آمریکا فعلا هیچ چیزی در اینباره نگفته اند اما برخی از رسانه ها با استناد به منابع خود در سرویس های اطلاعاتی گفته اند خبر مربوط به هک شدن پست الکترونیکی مقامات اطلاعاتی این کشور تائید شده است.
هنوز اطلاعات زیادی در مورد نوجوان هکر در دست نیست و وی به عنوان دانش آموز کلاس های آخر دبیرستان معرفی شده و گفته می شود مسلمان نیست. دانش آموز آمریکایی می گوید به نشانه اعتراش به سیاست خارجی واشینگتن، پست الکترونیکی مقامات اطلاعاتی این کشوررا هک کرده است. خود وی با خبرنگاران تماس گرفته و درباره کارهای خود تعریف کرده است. این هکر برای اثبات ادعای خود تعدادی از اسناد هک شده و همچنین فهرست مخاطبان رئیس سیا را منتشر کرده است.وی تمام این اطلاعات را در "توییتر" منتشر کرد اما اندکی بعد حساب کاربریش در این شبکه اجتماعی مسدود شد.
این هکر پست الکترونیکی رابرت وارن ، معاون وزیر دفاع آمریکا را به عنوان قربانی بعدی خود انتخاب کرده است. وی در پاسخ به پرسشی در اینباره که آیا از تعقیب کیفری نمی ترسد، گفت از نمونه ادوارد اسنودن ، کارمند سابق سیا و افشاگر معروف پیروی می کند. فعلا احساس خطر نمی کند اما در صورت ضرورت آماده فرار به روسیه و پیوستن به اسنودن در آنجا خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала