آمریکا دیگر خواستار برکناری فوری اسد از سمت ریاست جمهوری سوریه نیست

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا دیگر خواستار برکناری فوری اسد از سمت ریاست جمهوری سوریه نیست
آمریکا دیگر خواستار برکناری فوری اسد از سمت ریاست جمهوری سوریه نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت بشار اسد رئیس جمهور سوریه نباید فورا از سمت خود کنار برود اما واشینگتن هنوز معتقد است وی نباید در دولت انتقالی این کشور عضویت داشته باشد.

مارک تونر ضمن اعلام این مطلب گفت:" ما تصریح کرده ایم که اسد حتما نباید همین فردا یا پس فردا برود".
چنین بیانیه وزارت خارجه آمریکا را می توان به منزله اعلام تغییر موضع این کشور در رابطه با مسئله حل وفصل درگیری سوریه و شرکت بشار اسد در این روند ارزیابی کرد.
آمریکا پیشتر بارها اعلام کرده بود که حل بحران سوریه فقط پس از به قدرت رسیدن رئیس جمهور جدید و تشکیل دولت فراگیر ممکن است وبارها اسد را به ارتکاب جنایات علیه سوری ها متهم کرده بود.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از کشورهای سوریه و عراق را تحت اختیار خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала