دعوت از شرکت های بین المللی علاقمند به مشارکت در صنعت معدن ایران

© Flickr / Blondinrikard Fröbergدعوت از شرکت های بین المللی علاقمند به مشارکت در صنعت معدن ایران
دعوت از شرکت های بین المللی علاقمند به مشارکت در صنعت معدن ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسسه بررسی های زمین شناسی آمریکا پیش بینی کرد تولید طلای ایران تا سال آینده میلادی 3 برابر شود و به 30 تن برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، با پایان یافتن تحریم ها علیه ایران و تلاش ایران برای افزایش تولید مواد معدنی مختلف از روی گرفته تا طلا و سنگ آهن، این کشور به دنبال برگزاری مناقصه 15 پروژه معدنی برای واگذاری به سرمایه گذاران بین المللی خواهد بود.
به گفته مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران قصد دارد در ماه نوامبر با سفر به فرانسه و ایتالیا، موافقتنامه های توسعه ای در زمینه برخی پروژه ها به امضا برساند.
وی افزود، مناقصه های مربوط به 15 پروژه توسعه ای احتمالا در طی 4 ماه آینده منتشر خواهد شد. اولین مورد آن که در ماه اکتبر منتشر شد، مربوط به پروژه معدن طلای نیکویه در غرب تهران است.
بر اساس تحقیق موسسه بررسی های زمین شناسی آمریکا، پیش بینی شده تولید طلای ایران از 10 هزار کیلو در سال 2013، تا سال آینده میلادی 3 برابر شود و تولید سنگ آهن، فولاد، کرومیت، آلومنیوم، بوکسیت، مس و روی این کشور نیز رشد داشته باشد.
کرباسیان افزود: «ما هیچ مانعی در زمینه مشارکت شرکت های بین المللی علاقمند در صنعت معدن ایران نمی بینیم… طرف های علاقمند می توانند برای کسب مالکیت 100 درصدی یا سرمایه گذاری مشترک با ما اقدام کنند یا با یک شرکت داخلی یا بین المللی به انتخاب خود شراکت کنند.»
به گفته موفا تائب، تحلیلگر ارشد بخش معدنی موسسه بررسی های زمین شناسی آمریکا، در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ایران و مراکش معدن کاران اصلی در زمینه فلزات هستند.
تائب افزود، تولید آلومنیوم این کشور از 820 هزار تن در سال 2013، به یک میلیون تن در سال آینده خواهد رسید. این کشور دارای معادن بوکسیت، سرب، روی، کرومیت، فولاد و سنگ آهن است.
کیوان جعفری تهرانی، رئیس امور بین الملل اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان سنگ آهن ایران ماه گذشته به بلومبرگ گفت، ایران به دنبال 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه صنعت فولاد داخلی خود به جای حساب باز کردن روی صادرات است، زیرا در بازار جهانی فزونی عرضه وجود دارد.
به گفته تائب، تولید سنگ آهن ایران که برای تولید فولاد مورد استفاده قرار می گیرد، از 38 میلیون تن در سال 2013، به 40 میلیون تن در سال آینده خواهد رسید.
کرباسیان افزود، پروژه های آلومنیوم و فولاد توجه شرکت های ایتالیایی را جلب کرده، شرکت های فرانسوی به دنبال پروژه های آلومنیوم و همکاری های فنی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала