مناظر هولوگرافی روسی

© Photo / Valdai factory Jupiterهدف گیر هولوگرافیکی « والدای پ.گ-210»
هدف گیر هولوگرافیکی  «  والدای پ.گ-210» - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هدف گیر « والدای پ.گ-210» بر اساس علایم هولوگرافی ساخته شده است.

کارخانه اوپتیکی — مکانیکی « یوپیتر» معروف  روسیه — طراح و تولید کننده  سیستم های سریال دید در شب و  سیستم هدف گیر برای  سلاح های شخصی است.  نیکلای کلیمکین  مدیر کل  کارخانه در گفتگویی با  « ریا نووستی»  اطلاع داد که  کارخانه در حال طراحی  نسل جدید  هدف گیر های هولوگرافیک است.

 به گفته وی کارخانه  فناوری  تولید سریال هولوگرام های  برجسته — فازی و  عناصر مختلف را طراحی کرده است  که تا کنون در روسیه  وجود نداشتند. « قرار است بر اساس  راه حل های نوین  طراحی — فنی   یک خط تولید کامل  هدف گیر های هولوگرافیکی  با  مشخصات بی نظیر  ساخته شوند  که در جهان تک هستند».

کارخانه « یوپیتر» در نمایشگاه  « روز بین المللی  نوآوری  وزارت دفاع  فدراسیون روسیه»  که در « کوبینک» حومه مسکو  برگزار شد،  هدف گیر «  والدای پ.گ-210» دارای  شمای نوری  بی نظیر را معرفی کرد  که بر اساس علایم  هولوگرافی ساخته شده است. این دستگاه به اندازه طراحی شده در « یوپیتر» ساخته شده و در نیروهای مسلح  آزمایش شده است.  هنگام رویت  هدف از طریق لنز، علامت هدفگیر  روی هدف  ظاهر می شود  و  تیرانداز نیازی به تغییر  هیچ یک از بخش های سلاح برای  زدن هدف ندارد. این وسیله از وزن  کم، کنترل  راحت، میدان دید وسیع  بالای (بیش از 80 درصد)  برخوردار است. مکانیزم کار با آن ساده و  مطمئن است.

هدف گیر هولوگرافیکی  « والدای  پ.گ-210»  به گفته مدیر کل  کارخانه طراح،  امکان «  نظارت راحت هر دو چشم بر  هدف،  تأمین کنترل کامل  فضای اطراف  و رویت دقیق  علایم  بر زمینه هدف » را فراهم می سازد.  این امر شلیک را سریعتر  و دقیقتر می کند  به ویژه شلیک به اهداف  متحرک  و اهدافی که در زمان کوتاهی  ظاهر می شوند.  در عین حال، « والدای پ گ —210»  هیچگونه پرتوافکنی به سمت هدف  ندارد و برای دشمن « نامرئی» است.

 هدف گیر « والدای  پ.گ-210»  در وهله اول برای  تفنگ  « آ. کا» در نظر گرفته شده است.  آن را می توان  روی  سلاح غیر نظامی — شکاری نیز نصب کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала