گزارش و تحلیل

فوتسال: روسیه و ایران مرحله آزمایشی را پشت سر گذاشتند

© Fotolia / steevy84توپ فوتبال روی چمن
توپ فوتبال روی چمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سطح فوتسال ایران رو به رشد است و تیم روسیه برای دومین سال پیاپی نمی تواند بر قویترین تیم آسیا غلبه کند.

اما این بار سرگی اسکورویچ سرمربی تیم روسیه چند بازیکن جوان را وارد تیم کرده و پیشکسوت را همراه خود نبرد.

نتیجه دو مسابقه در شهر ارومیه زمانی مشخص شد که طیبی و احمدی از تیم نوریل نیکل در دقیقه پنجم بازی دو گل به دروازه حریف نشاندند و تیم روس یکی از گل ها را جبران کرد.  در لحظات آخر، تیم ملی روسیه دروازه بان خود را جایگزین کرد، اما ایرانی ها دروازه خود را محکم نگه داشتند.

داویدوف بازیکن فوروارد روسیه می گوید: «دو گل اولی که وارد دروازه روسیه شد، نتیجه بازی را روشن کرد. شاید ما به اندازه کافی متمرکز نبودیم. ایران با جدیت وارد بازی شد و روی شروع قوی حساب کرده بود. اما این اولین مسابقه ما بعد از انتخابات تورنیر برای بازی های یورو — 2016 در ماه مارس است. برای شناخت متقابل به زمان نیاز داریم و باید دیدارهای دوستانه برگزار شود. باختن قابل قبول نیست، اما نتیجه گیری به خاطر یک باخت هم درست نیست».

مسابقه دوم با رقابتی جدی تر برگزار شده و با نتیجه مساوی 2:2 به پایان رسید.

ویکولوف دروازه بان تیم ملی روسیه می گوید: «مربیان بازی ها را تماشا کردند و متوجه شدند که تیم ها پیش از شروع مسابقات جهانی و مرحله نهایی بازی های 2016 در چه وضعیتی هستند. ایران تیم فوتسال قوی دارد. من راضی هستم، اما می توانستیم بهتر هم بازی کنیم».

حسن زاده بازیکن تیم ملی فوتسال ایران از نتیجه مسابقات کاملا راضی است. وی می گوید: «خوشحالم که ما هر سال با تیم ملی روسیه بازی می کنیم. دو مسابقه پایانی نشان دادند که این مسابقات برای تیم های هر دو کشور مفید هستند. ما نقاط مثبت تیم روسیه را می دانیم. بازیکنان تیم روسیه از سرعت بالا و آمادگی جسمانی بسیار خوبی برخوردارند. ما خودمان را برای این قضیه آماده کرده بودیم. اولین مسابقه بسیار خوب آغاز شد و ما دو گل به حریف زدیم و در ادامه بازی را تحت کنترل گرفتیم. این کار توان زیادی از ما گرفت که روی بازی در روز دوم تاثیر خود را نشان داد و تیم روسیه توانست به دروازه ما نفوذ کند. به طور کل بازی ها جالب و سنگین بودند».

تیم ملی جوانان روسیه که پیشتر در مقابل ایرانی ها غیرقابل نفوذ بودند، با موفقیت بازی کردند.

نیازوف کاپیتان تیم ملی روسیه درباره این دو بازی دوستانه می گوید: «هر دو بازی با اطمینان کافی آغاز نشدند، چند گل از دست رفت. در روز اول بازی با دو گل به پایان رسید. در بازی دوم ایران بازی را به تساوی کشاند. برای ما سخت بود اما تحمل کردیم. در بازی دوم ظاهرا برعکس شده بود. ما چند فرصت را از دست دادیم که روی نتیجه تاثیر گذاشت. من هر دو بازی را دنبال کردیم. بازیکنان تیم ها بیشتر درگیر احساسات بودند تا بازی. باید تجربه کسب کنند و با پیروزی ها و شکست ها متعدد رشد کنند. هر یک از ما آرزو دارد به اولین تیم ملی راه پیدا کند».

سرگی اسکارویچ سرمربی تیم ملی روسیه در پایان مسابقات گفت: «برگزاری این بازی ها در ایران بسیار مفید بودند. خیلی خوب است که ما فرصت داریم تا توانایی های تیم هایمان را در بین طرفداران واقعی بازی ها بسنجیم. ما نیمه دوم در بازی اول را بد بازی نکردیم. اما در تایم اول، بازی خراب شده بود. بازی روز دوم کاملا درست بود که به تساوی کشید اگرچه تیم ما خیلی از فرصت ها را از دست داد. بازیکنان از هر دو دروازه بان راضی بودند. بچه ها از بازی راضی بودند. نتایج برای ما معیار اصلی نیستند، زیرا تیم ما از جوانان 18 تا 20 سال تشکیل شده و تیم ایران از جوانان 23 سال به بالا. اما جوانان ما عقب نماندند و توانستند در بازی دوم نتیجه را به نفع خود برگردانند».

 

در ماه دسامبر تیم ملی روسیه مسابقات انتخاباتی برای جام جهانی در ازمیر ترکیه را پیش رو دراد که همزمان مرحله آمادگی برای مسابقات قهرمانی اروپا 2016 نیز به حساب می آید. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала