وزارت دفاع روسیه از وجود موشک های دوش پرتاب ضد هوایی در نزد داعشی ها خبر دارد

© Flickr / US Air Forceوزارت دفاع روسیه از وجود موشک های دوش پرتاب ضد هوایی در نزد داعشی ها خبر دارد
وزارت دفاع روسیه از وجود موشک های دوش پرتاب ضد هوایی در نزد داعشی ها خبر دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه دارای اطلاعاتی درباره وجود موشک های دوش پرتاب ضد هوایی در نزد شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) است اما این سلاح فعلا مورد استفاده قرار نگرفته است.

سپهبد آندره کارتاپولوف، رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه در مصاحبه با روزنامه روسی "کومسومولسکایا پراودا" ضمن اعلام این مطلب گفت:"ما دارای اطلاعاتی درباره وجود موشک های دوش پرتاب ضد هوایی در آنجا هستیم اما فعلا شاهد استفاده عملی از آنها نبوده ایم. به این دلیل وجود چنین تسلیحاتی در نزد شبه نظامیان می تواند حاکی از رویکرد نابخردانه کسانی نسبت به حل این مساله باشد".
روسیه از روز 30 سپتامبر بمباران دقیق مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد. در این عملیات از جنگنده های سوخوـ 25 و بمب افکن های سوخوـ 24 ام و سوخوـ34 و جنگنده های سوخوـ30 اس ام استفاده می شود.
طبق آخرین اطلاعات نیروی هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات به صدها موضع و تاسیسات متعلق به تروریست ها از جمله مقرهای فرماندهی، اردوگاه های آموزشی و انبار های مهمات آنها ضربه وارد کرده است. علاوه بر این ناو های روسیه دردریای خزر 26 موشک به سوی مواضع داعش شلیک کرده اند که دقت این شلیک تا 5 متر بوده است.
اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند. ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تائید کرد که حملات هوایی فقط علیه گروه های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته آقای حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل های استقرار تروریست ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала