بازداشت کارشناس امورامنیتی Fox News که خود را مامور سیا وانمود می کرد

© foxnews.com (screenshot)بازداشت کارشناس امورامنیتی Fox News که خود را مامور سیا وانمود می کرد
بازداشت کارشناس امورامنیتی Fox News که خود را مامور سیا وانمود می کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وین سیمونس، مهمان مکرر شبکه تلویزیونی آمریکایی Fox News به خاطر دروغگویی درباره کار خود در سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) بازداشت شد چون معلوم گردید که هیچگاه در این سازمان خدمت نکرده و اطلاعات غیر موثقی را در اسناد دولتی ذکر نموده است.

وین سیمونس که خود را کارشناس امورامنیتی معرفی می کرد، از سال 2004 میلادی دهها بار در برنامه های Fox News شرکت کرده است. معمولا وی را مامور عملیاتی سابق سیا، تحلیل گر یا افسر معرفی می کردند. وین سیمونس در سایت شخصی خود می گوید وی را پس از خدمت در گروه ویژه شبه نظامی نیروی دریایی برای اجرای عملیات در خارج از کشور، به کار اطلاعاتی جلب کرده اند.
این مرد ادعا کرده بود رهبری عملیات اطلاعاتی فوق العاده محرمانه علیه برخی از قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه از آمریکای مرکزی و جنوبی و خاور نزدیک را بر عهده داشته است.
سخنگوی دادستانی ناحیه شرقی ایالت ویریجینای آمریکا اعلام کرده حالا معلوم شده که سیمونس هیچگونه ارتباطی با سازمان سیا نداشته است. وی به دروغگویی، تقلب و کلاه برداری متهم شده و در صورت اثبات این اتهامات به 35 سال حبس محکوم خواهد شد.
شبکه تلویزیونی Fox News اعلام کرد وین سیمونس هیچگاه کارمند این شبکه نبوده و به وی به عنوان مهمان دعوت شده هیچگاه هیچ پولی پرداخت نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала