کالبد شکافی شیر

© AP Photo / Ole Frederiksenکالبدشکافی شیر در باغ وحش دانمارک
کالبدشکافی شیر در باغ وحش دانمارک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سلطان جنگل را کشتند و منجمد کردند.

بسیاری از دانمارکی ها  بچه های خود را برای  تماشای صحنه های  این نمایش شوکه کننده به  باغ وحش بردند.  سازماندهندگان  این شو  عجیب را برای  محصلان مدارس  ترتیب داده بودند. از اینرو تصمیم گرفته شد کالبد شکافی  سلطان جنگل در تعطیلات پاییزی مدارس انجام شود.

چند ماه پیش شیر را کشتند و  منجمد کردند. در باغ وحش گفتند تعداد شیرها  در  باغ وحش خیلی زیاد شده است.  کارمندان  باغ وحش فکر کردند که شیر حتی پس از مرگش می تواند سهم خد را درعلم  ادا کند و از محصلان دعوت کردند  کالبد شکافی  شیر را تماشا کنند  تا بهتر  با  مکانیزم های  وفق یابی   که شیرها  به آن دست یافتند، آشنا شوند. به محصلان قول داده بودند  اعضای بزرگ داخلی شیر را ببینند و  قلب  و کلیه و  کبد شیر به بچه ها نشان داده  شد.

چنین  برنامه های  باغ وحش که تأثیر جدی روانی بر بچه ها می گذارد  بارها در  دانمارک  اجرا شده اند.  در فوریه سال 2014  با وجود  اعتراض مردم،  ماریئوس، زرافه  جوان  سالمی را  با تیر زدند که دو رگه بود.  او را در مقابل چشم  محصلان  تکه تکه کردند و گوشت زرافه را به خورد شیر دادند.

این ماجرا جنجال داغی در « فیس  بوک» به پا کرد. خشم و عصبانیت طرفداران جانوران و  مدافعان حیوانات را برانگیخت. این نکته که اینگونه برنامه ها  با اهداف  تجاری  ترتیب داده می شوند  عصبانیت شدید را موجب شد. زیرا باغ وحش با  اینگونه تبلیغات بازدیدکنندگان بیشتری را  جلب می کند.  به گفته  ریاست باغ وحش، شدیدترین  نظرات  از صفحات شبکه اجتماعی  پاک شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала