صالحی: اتحادیه اروپا دوشنبه آینده لغو تحریم ها علیه ایران را اعلام می کند

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر صالحی: اتحادیه اروپا دوشنبه آینده لغو تحریم ها علیه ایران را اعلام می کند
صالحی: اتحادیه اروپا دوشنبه آینده لغو تحریم ها علیه ایران را اعلام می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اطلاع داد اتحادیه اروپا دوشنبه آینده لغو تحریم ها علیه ایران را رسما اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری"ایرنا"، علی اکبر صالحی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد نحوه اجرای برجام اظهار داشت:…اگر همه موارد طبق روال پیش برود به احتمال قوی روز دوشنبه ، روز تصویب برجام است.
رییس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: تصویب نه به معنای این که شخصی موردی را امضا کند، بلکه روزی است که طرفین به صورت رسمی پذیرش برجام را اعلام می کنند.
صالحی افزود: قطعا طرفین مذاکره کننده در درون خود مسیر لازم برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک را طی کرده اند و دوشنبه آینده تصویب برجام اعلام می شود.
وی ادامه داد: به محض اعلام تصویب، اتحادیه اروپا لغو تحریم علیه ایران را به صورت رسمی اعلام می کند و رییس جمهوری آمریکا نیز رسما اعلام خواهد کرد بخشی از تحریم های ایران لغو و بخش دیگر تعلیق شود و وی متعهد به این امر است.
وی افزود: اما تاریخ اجرا زمانی تعیین خواهد شد که جمهوری اسلامی ایران طبق تعهد در برجام قدم هایی در مورد نطنز، فردو و اراک بردارد که این کار طبق یک نقشه راه و در مدت 45 تا 60 روز انجام می شود.
معاون رییس جمهوری ایران اظهار امیدواری کرد: "اواخر آذر و اوایل دی ماه (آخر دسامبر 2015) شاهد اجرایی شدن برجام باشیم".
تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) روز 14 ژوئیه در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به تصویب برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) منجر گردید که اجرای آن باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала