روسیه آماده همکاری با تمام نیروهای سازنده در سوریه برای مبارزه با داعش است

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه آماده همکاری با تمام نیروهای سازنده در سوریه برای مبارزه با داعش است
روسیه آماده همکاری با تمام نیروهای سازنده در سوریه برای مبارزه با داعش است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلکسی مشکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روزپنج شنبه اعلام کرد مسکو آماده همکاری با تمام نیروهای سازنده در سوریه برای مبارزه با داعش است و همکاری فعلی با دمشق در مطابقت دقیق با حقوق بین المللی صورت می گیرد.

مشکوف ضمن اعلام این مطلب گفت:" روسیه با تمام شرکای خود با رعایت دقیق حقوق بین المللی تعامل می کند و ما هیچگاه منکر کمک نظامی به سوریه نبوده ایم. ما طبق دعوت دولت سوریه در آنجا قرار داریم و آماده همکاری تمام نیروهای سازنده ای هستیم که حاضر به مبارزه مشترک با داعش باشند".
روسیه از روز 30 سپتامبر بمباران دقیق مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد. در این عملیات از جنگنده های سوخوـ 25 و بمب افکن های سوخوـ 24 ام و سوخوـ34 و جنگنده های سوخوـ30 اس ام استفاده می شود.
طبق آخرین اطلاعات نیروی هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات به صدها موضع و تاسیسات متعلق به تروریست ها از جمله مقرهای فرماندهی، اردوگاه های آموزشی و انبار های مهمات آنها ضربه وارد کرده است. علاوه بر این ناو های روسیه دردریای خزر 26 موشک به سوی مواضع داعش شلیک کرده اند که دقت این شلیک تا 5 متر بوده است.
اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند. ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تائید کرد که حملات هوایی فقط علیه گروه های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته آقای حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل های استقرار تروریست ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала