مامور سابق سیا تحویل مهمات به معارضان سوری توسط پنتاگون را سوء ظن برانگیز نامید

© AFP 2023 / Joseph Eidمامورسابق سیا تحویل مهمات به معارضان سوری توسط پنتاگون را سوء ظن برانگیز نامید
مامورسابق سیا تحویل مهمات به معارضان سوری توسط پنتاگون را سوء ظن برانگیز نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لاری جانسون، مامورسابق سیا در مصاحبه با خبرگزاری"اسپوتنیک"تصمیم وزارت دفاع آمریکا درباره تحویل 50 تن مهمات به معارضان سوری پس از شکست برنامه اموزش و تجهیز آنها را سوء ظن برانگیز نامید.
مامورسابق سیا گفت:" این سوال مطرح می شود که چه کسانی این سلاح را دریافت می کنند.حال که امریکا اعتراف می کند که کمتر از ده نفر را در سوریه آموزش داده، چه کسانی این مهمات را دریافت کرده و این سامانه های تسلیحاتی چگونه جابجا می شوند".
روز دوشنبه  ایالات متحده  اعلام کرد 50 تن مهمات را برای معارضان سوری پرتاب کرده که به قول واشینگتن با داعش می جنگند. روسیه به خاطر امکان افتادن این سلاح ها به دست تروریست ها ابراز نگرانی کرده است.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از کشورهای سوریه و عراق را تحت اختیار خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала