تعدادی از باندهای داعشی در سوریه به خاطر کمبود ذخایر می خواهند از منطقه نبردها خارج شوند

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovتعدادی از باندهای داعشی در سوریه به خاطر کمبود ذخایر می خواهند از منطقه نبردها خارج شوند
تعدادی از باندهای داعشی در سوریه  به خاطر کمبود ذخایر می خواهند از منطقه نبردها خارج شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه امروز به خبرنگاران اعلام کرد تعدادی از باندهای عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) به خاطر کمبود تسلیحات و مهمات می خواهند از ناحیه درگیری های مسلحانه خارج شوند.

کوناشنکوف گفت:" با توجه به مکالمات شنود شده فرماندهان شبه نظامیان در استان های حما و حمص ، آنها دچار کمبود مهمات برای سلاح های سبک و نارنجک اندازهای خود هستند. برخی از فرماندهان نظامی به رهبران خود گفته اند که اگر ذخایر مهمات در آینده نزدیک تکمیل نشود، باند های خود را از ناحیه عملیات جنگی خارج خواهند کرد".

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه خاطرنشان ساخت حملات هوایی باعث برهم خوردن تامین وسایل مادی ـ فنی برای داعشی ها شده و شبه نظامیان " تلاش های شدیدی را برای رساندن مهمات ، اسلحه، سوخت و دیگر وسایل لازم از رقه ، استان تحت کنترل داعشی ها به خط رویارویی با ارتش سوریه انجام می دهند".

آمریکا با وجود مخالفتش با  داعش در حرف ، رفتارش شبیه شعبده بازان است - اسپوتنیک ایران
آمریکا با وجود مخالفتش با داعش در حرف، رفتارش شبیه شعبده بازان است
 روسیه از روز 30 سپتامبر بمباران دقیق مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد. در این عملیلت از جنگنده های سوخوـ 25 و بمب افکن های سوخوـ 24 ام و سوخوـ34 و جنگنده های سوخوـ30 اس ام استفاده می شود. طبق آخرین اطلاعات نیروی هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات به دهها  موضع و تاسیسات متعلق به تروریست ها از جمله مقرهای فرماندهی، اردوگاه های آموزشی و انبار های مهمات آنها ضربه وارد کرده است. علاوه بر این ناو های روسیه دردریای خزر 26 موشک به سوی مواضع داعش شلیک کرده اند که دقت این شلیک تا 5 متر بوده است.

اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند. ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تائید کرد که حملات هوایی فقط علیه گروه های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته آقای حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل های استقرار تروریست ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала