کامیون بدون سرنشین کاماز

© Sputnik / Ramil Sitdikovکارخانه کاماز
کارخانه کاماز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرعت کامیون های بدون سرنشین روسی 60 کیلومتر در ساعت است.

 طراحان روسیه  کامیون  بدون راننده را بر اساس  کامیون « کاماز»  می سازند که می تواند در جاده های دارای طرح بندی بد  و یا  فقدان آن  حرکت کند.

 سخنگوی شرکت« کاماز»  گفت: « کاماز پهپادی  در سال 2015  دو مرحله  آزمایش در تاتارستان  و حومه مسکو را  پشت سر گذاشت.  این کامیون قادر است بدون راننده  مانورهای ساده را به انجام برساند،  در مقابل موانع توقف کند و در  ستون  کامیون ها حرکت کند. کامیون می تواند  انسان را از  خودرو تشخیص بدهد و  در پیچ های شدید مانوردهی کند». 

 به گفته  طراحان، کامیون بدون سرنشین ساخت روسیه  یگانه  کامیون در جهان است که می تواند در شرایط  بد آب و هوا  به حرکت خود ادامه بدهد: در مه،  ریزش برف  و  باران.

« کامیون های ساخت ما می توانند بدون  راننده با سرعت 60 کیلومتر در ساعت  حرکت کنند که سرعت کافی برای شهر است. چند سال بعد آنها می توانند  بدون راننده  در  شهرها  با سرعت 80 تا 90 کیلومتر در ساعت حرکت کنند. اما مهمترین  امتیاز کامیون بدون سرنشین ما با نوع مشابه خارجی در آن است که کامیون پهپادی ما می تواند  در  جاده های دارای طرح بندی بد  و یا فقدان آن  حرکت کند».

 هم اکنون  متخصصان  در جهت افزایش سرعت کامیون  اتوماتیک کار می کنند.

دانشگاه  علمی — پژوهشی « میسیس» روسیه در  این پروژه  طراح نرم افزار  برای کامیون است. بعلاوه این دانشگاه « تست» ها و  وفق یابی  تجهیزات  برای پروژه مذکور را به انجام رساند.

آلِوتینا چرنیکووا  رئیس دانشگاه « میسیس»  در این خصوص گفت: «  دانشگاه در کار مشترک با « کاماز» از  مهندسان جوان و با استعداد  و فارغ التحصیلان  « میسیس» استفاده می کند.  همکاری ما فقط به  طرح های کنونی محدود نمی شود.  به پیشنهاد  شرکای دانشگاه  یک دوره آموزشی «  مرکز بین المللی  فناوری روبات» ها برای جلب  دانشجویان نابغه و موفق  در دانشگاه تأسیس خواهد شد که در آینده می توانند در این پروژه شرکت کنند».

 شرکت « کوگنِتیو تکنولوژی»  در چارچوب  این پروژه به ساخت سیستم  « هوش مصنوعی»  می پردازد  که امکان بررسی وضعیت  جاده ها را برای  وسیله نقلیه بدون سرنشین  فراهم می آورد و این وسیله نقلیه می تواند بدون راننده  حرکت کند.

  سخنگوی شرکت « کاماز» گفت: « هم اکنون توجه زیادی به این پروژه  نشان داده می شود  و سفارشاتی از طرف بخش کشاورزی ، استخراج  و  نفت و گاز دریافت شده اند، یعنی آن بخش هایی  که خودرو  نباید  در  جاده های  عمومی حرکت کند».

انتظار می رود این پروژه  تا سال 2020 میلادی پیاده شود.  مطابق با طرح اولیه  در سال 2016 میلادی  کامیون های بدون سرنشین  در  کارخانه « کاماز» مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وزارت آموزش و علم  روسیه  300 میلیون روبل برای  طراحی تولید نمونه سریال  اختصاص داده است. کاماز نیز 90 میلیون در این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала